Page 246 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 246
»učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza

in Nagel, je mutatis mutandis aplikacija Gödelovega (prvega) teorema na
(mogoče) teorije napak. Grafično bi to lahko ponazorili takole:

Prikazane kroge bi lahko ubesedili takole: manjši kot so sistemi ali
okviri (interesa in dela), s posebnimi in nedvoumnimi pravili, lažje je ne-
kaj odkriti in razglasiti za napako. Večji kot so sistemi ali okviri (ki »narav-
no« obsegajo številne majhne oz. manjše), z manj specifičnimi in ohlapnej-
šimi pravili, težje in manj pomembno je, da nekaj zaznamo in razglasimo
za napako.

Razmerje med družbenimi odnosi (tj. praktično sklepanje v vsakda-
njem življenju oz. družbi) in »formalnimi« odnosi (tj. logično sklepanje) bi
lahko torej predstavili takole:

Slika 21: Grafična ponazoritev makro in mikro ravni napak v sklepanju
Ali še drugače: z vidika majhnega kroga (mikro ravni, kjer so kriteriji

in pravila praviloma specifičnejša in strožja) bi lahko dogajanje v največjem
krogu (makro ravni, kjer so kriteriji in pravila praviloma fleksibilnejša in
manj zavezujoča) zlahka opisali kot napačno (po standardih in merilih mi-
kro ravni). In to, kar se dogaja znotraj največjega kroga, bi lahko opisali kot
absolutno pravilno, veljavno in/ali brez napak (po standardih in merilih na
makro ravni), standarde in merila majhnega (najmanjšega) kroga pa bi lah-
ko zlahka opisali kot napačne (po standardih in merilih na makro ravni).
Glede tega razmerja med mikro in makro ravnjo je nekoliko presenetljivo

246
   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251