Page 249 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 249
med napakami in še več napakami v sklepanju in argumentaciji

Slika 23: Razmerje med makro in mikro zgodovino
Z zgodovinskega vidika makro zgodovina nedvomno vključuje mikro

zgodovino. Toda z vidika zgodovinopisja bi zgodovinarji lahko tisto, kar
šteje kot osnovno načelo delovanja (tudi osnovna epistemološka in meto-
dološka smernica) makro zgodovine, na ravni mikro zgodovine kaj hitro
razumeli kot napako v sklepanju in obratno – če bi sprejeli to, kar bomo po-
imenovali hipoteza o napakah (tj. predpostavka, da obstajajo vnaprej dolo-
čene in pripravljene napake, ki prežijo na to, kar izrečemo (ali storimo)). Če
pa ne sprejmejo hipoteze o napakah, se mikro in makro zgodovina lahko
konstruktivno dopolnjujeta.

Preobilje in redundanca napak v sklepanju in argumentaciji
Če pogledamo, kakšna je situacija 40 let po Hamblinu, torej danes, vidi-
mo ogromno zanimanje za napake v sklepanju in argumentaciji (in ne le
med teoretiki argumentacije): obstaja veliko, celo preveč pisanj o napakah
in precej, celo preveč definicij teh napak. Ampak razlog za to inflacijo pi-
sanj o napakah (in celo iskanje in ustvarjanje novih in novih) je lahko enak
kot tisti, ki ga je Hamblin omenil v povezavi s pomanjkanjem sodb o napa-
kah: nezmožnost, da bi jasno in nedvoumno klasificirali napake.

Tukaj je nekaj primerov definicij, ki jih lahko najdemo na spletu. Zakaj
se sploh posvečamo napakam, ki jih lahko najdemo na spletu? Zato, ker bi
se človek, ki bi ga zanimalo, kaj napake (v sklepanju in argumentaciji) so in

249
   244   245   246   247   248   249   250   251   252   253   254