Page 247 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 247
med napakami in še več napakami v sklepanju in argumentaciji

Slika 22: Razmerje med praktičnim in logičnim sklepanjem
in celo nenavadno to, da bi lahko na obeh ravneh (mikro in makro) za
razglasitev napačnosti nečesa uporabili enake »konceptualne« utemeljitve.

Tule pa je ilustrativna ponazoritev pravkar povedanega z uveljavljenih
področij humanistike in družboslovja, in sicer gre za razliko med makro
zgodovino in mikro zgodovino:
Makro zgodovina ima dolgoročni pogled na zgodovino, saj
različne družbe in nacije obravnava skozi stoletja
in tako doseže širok spekter ugotovitev o toku
zgodovine. Z uporabo velike količine podatkov – nekaterih pre-

verjenih, toda
v precejšnji meri zgolj ocenjenih – makro zgodovinar oblikuje
domneve na podlagi povprečenja. Lahko je videti, da je tak pristop
najbolj osredinjen na splošno raven, vendar pa pogosto spregleda
lokalne in posamične razlike.
Pri pisanju mikro zgodovine se avtor
osredini na posameznika ali skupnost ter
si s pomočjo študij in analiz prizadeva doseči
razumevanje širših problemov. Zelo tesno omejena,
tako prostorsko kot tudi časovno, lahko mikro zgodovina
deluje kot manj pomembna za bralca, čigar interesi
segajo onkraj te določene točke v času in prostoru, pa vendarle

247
   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251   252