Page 206 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 206
»učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza

Predhodno (v Žagar Ž., 1997) smo takšno analizo zavrnili takole: če I2
nekaj sklepa, izhajajoč iz stališča, ki ga zagovarja I1, I4 pa nekaj sklepa, iz-
hajajoč iz stališča, ki ga zagovarja I3, zakaj potem sploh potrebujemo I2 in
I4? I2 in I4 bi lahko svoje sklepe oblikovala tudi sama.

Prav takšnim predpostavkam pa se moramo izogniti, če želimo polifo-
no analizo jemati resno. Kakor smo že opozorili, Ducrotovi izjavljalci niso
konkretne, fizične osebe, ki bi lahko poslušale druga drugo in glede na po-
vedano sproti oblikovale lastne sklepe; izjavljalci zaznamujejo le različne
izjavljalne položaje, različna stališča in perspektive, ki jih lahko razločimo v
posameznih argumentativnih nizih. Ducrotovi izjavljalci niso živa bitja, ki
bi se lahko med seboj pogovarjala. So le teoretične (in analitične) entitete,
ki nam pomagajo rekonstruirati argumentativni tok analiziranih primerov
in na katere moramo biti pozorni, ko konstruiramo svojo lastno argumen-
tacijo. V šoli še toliko bolj, zato se nam je zdel ta teoretski ekskurz nujen.

206
   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211