Page 158 - Igor Ž. Žagar, Janja Žmavc in Barbara Domajnko. ?? »Učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 35.
P. 158
»učitelj kot retorik«: retorično-argumentativni vidiki pedagoškega diskurza

»novih« argumentacij, temveč – s pomočjo vprašanj, ki so zapisana na desni
(in so integralni del Toulminove sheme), ter ob upoštevanju navodil v prvem
delu besedila (argumentativni vezniki) – tudi rekonstrukcijo argumentacije
v že obstoječih besedilih. Namenoma smo seveda izbrali primere iz vsakda-
njega življenja.

(69a)
Trditev (T) Janez je slovenski državljan.
S čim lahko
to utemeljite?
Dejstvo (D) Janez je bil rojen v Sloveniji.
Kako ste
prišli do
tega?
Utemeljitev (U) Ljudje, rojeni v Sloveniji, so slovenski
državljani.
Shematično bi to osnovno argumentacijo lahko predstavili takole:

(69b)
Janez je bil -----------------------------g Janez je slovenski

rojen v Sloveniji (D) 1 državljan (T)

1

1

Ljudje, rojeni v Sloveniji,

so slovenski državljani (U)

V primeru (69) smo ravnali, kot da je utemeljitev pravilo, ki ne pozna
izjem, kakor tudi, da utemeljitev sama ni sporna. V primeru izjem (ki so v
vsakdanjem življenju zelo pogoste, saj imamo opraviti s področjem verje-
tnega in naključnega, ne pa univerzalnega in nujnega) bi morali v shemo ar-
gumentacije vpeljati tudi pogoje morebitne zavrnitve (Z), trditev (če je to
potrebno glede na morebitno zavrnitev) omiliti s posebnim kvalifikator-
jem (K), utemeljitev pa podpreti še z dodatno oporo (O). Iz osnovnega mo-
dela v treh korakih bi tako dobili razširjen (popoln) model v šestih korakih:

158
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163