Page 29 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 29
kaj fizični ali grajeni prostor šole sporoča študentom, ki so na praksi
V zunanjem prostoru so izpostavili spremembo zunanjega prostora
šole v zunanjo učilnico, kjer imajo tudi mize in klopi in ob lepem vremenu
lahko učenci podaljšanega bivanja delajo domače naloge.
Največ elementov fleksibilnosti so študenti zaznali v notranjem pro-
storu, zato jih predstavljamo v Tabeli 5.
Tabela 5: Izpostavljeni elementi fleksibilnosti v notranjem prostoru šole z vidika študentov
Notranji prostor Elementi
jedilnica za razne prireditve
telovadnica sestanke
hodniki za prireditve
učilnica sprememba v kotičke, npr. tudi likovni
oder
spreminjanje pohištva po učilnici
Najbolj fleksibilna prostora sta po opazovanju študentov, kar smo
omenili že v poglavju o inovativnosti, jedilnica in telovadnica, ki ju v šolah
spreminjajo za različne namene in ob različnih dogodkih.
Velike možnosti nudijo tudi hodniki, ki niso le povezovalni element,
kot so bili v preteklosti.
V Navodilih za graditev osnovnih šol v Republiki Sloveniji (2007) so
»funkcionalne skupine prostorov« razdeljene na: A prostore za pouk, B os-
tale prostore ter C komunikacije. Med »ostale prostore« štejejo: večnamen-
ski prostor s klubskimi prostori za učence, upravne prostore, gospodarske
prostore, garderobe in sanitarije. Zapisano je, da je večnamenski prostor s
klubskimi prostori za učence osrednji del šolske stavbe in naj bo navezan
na glavni šolski vhod, prostore za pouk ter šolsko kuhinjo ter da omogo-
ča različne dejavnosti. Lociran naj bo v pritličju stavbe ter naj omogoča po-
vezavo notranjega in zunanjega prostora z ureditvijo ustreznih izhodov na
zunanje tlakovne površine. Namenjen naj bo srečevanju in druženju učen-
cev, šolski prehrani, kulturnim prireditvam, predavanjem, likovnim razs-
tavam, literarnim večerom, proslavam, plesnim prireditvam ipd.
Iz zapisov študentov je ta prostor na osnovnih šolah jedilnica, telovad-
nica ali hodnik. Pri inovativnosti so študenti poudarili jedilnico, ki je tak
prostor povezovanja in je povezana z zunanjim prostorom.
Tudi učilnice, zlasti s svojo velikostjo, omogočajo, »da si učitelj po že-
lji razporedi pohištvo po učilnici«, kot je zapisal en študent. Ali četudi je en
študent zapisal, da mu je oprema učilnice všeč, pa bi predlagal večje učilni-
29
V zunanjem prostoru so izpostavili spremembo zunanjega prostora
šole v zunanjo učilnico, kjer imajo tudi mize in klopi in ob lepem vremenu
lahko učenci podaljšanega bivanja delajo domače naloge.
Največ elementov fleksibilnosti so študenti zaznali v notranjem pro-
storu, zato jih predstavljamo v Tabeli 5.
Tabela 5: Izpostavljeni elementi fleksibilnosti v notranjem prostoru šole z vidika študentov
Notranji prostor Elementi
jedilnica za razne prireditve
telovadnica sestanke
hodniki za prireditve
učilnica sprememba v kotičke, npr. tudi likovni
oder
spreminjanje pohištva po učilnici
Najbolj fleksibilna prostora sta po opazovanju študentov, kar smo
omenili že v poglavju o inovativnosti, jedilnica in telovadnica, ki ju v šolah
spreminjajo za različne namene in ob različnih dogodkih.
Velike možnosti nudijo tudi hodniki, ki niso le povezovalni element,
kot so bili v preteklosti.
V Navodilih za graditev osnovnih šol v Republiki Sloveniji (2007) so
»funkcionalne skupine prostorov« razdeljene na: A prostore za pouk, B os-
tale prostore ter C komunikacije. Med »ostale prostore« štejejo: večnamen-
ski prostor s klubskimi prostori za učence, upravne prostore, gospodarske
prostore, garderobe in sanitarije. Zapisano je, da je večnamenski prostor s
klubskimi prostori za učence osrednji del šolske stavbe in naj bo navezan
na glavni šolski vhod, prostore za pouk ter šolsko kuhinjo ter da omogo-
ča različne dejavnosti. Lociran naj bo v pritličju stavbe ter naj omogoča po-
vezavo notranjega in zunanjega prostora z ureditvijo ustreznih izhodov na
zunanje tlakovne površine. Namenjen naj bo srečevanju in druženju učen-
cev, šolski prehrani, kulturnim prireditvam, predavanjem, likovnim razs-
tavam, literarnim večerom, proslavam, plesnim prireditvam ipd.
Iz zapisov študentov je ta prostor na osnovnih šolah jedilnica, telovad-
nica ali hodnik. Pri inovativnosti so študenti poudarili jedilnico, ki je tak
prostor povezovanja in je povezana z zunanjim prostorom.
Tudi učilnice, zlasti s svojo velikostjo, omogočajo, »da si učitelj po že-
lji razporedi pohištvo po učilnici«, kot je zapisal en študent. Ali četudi je en
študent zapisal, da mu je oprema učilnice všeč, pa bi predlagal večje učilni-
29