Page 26 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 26
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Tabela 3 predstavlja izpostavljene zaznave inovativnih elementov štu-
dentov glede notranjih prostorov šole, kjer so bili na praksi.

Tabela 3: Izpostavljene novosti v notranjem prostoru šole z vidika študentov

Notranji prostor Elementi
sezidan jedilni pult, ki daje vtis kamnite hiše
jedilnica osrednji prostor, ki povezuje vse prostore
z razstavo slik umetnika
knjižnica zelenje v koritih jedilnice
stopnišče z izhodom na obzidan travnat prostor
toaletni prostori prostorna in urejena ter javno odprta
hodniki stopnice z besedili
na stenah obešene blazine, ki jih učenci lahko uporabijo za
tla označeni tudi s slikami
kotički (za branje oz. knjižni, za igranje, z vrečami za sedenje, z
barve blazinami in klopmi)
okrašeni (npr. s srčki, ki so rezultat projekta mesto dobrih misli
IKT in želja)
druge dejavnosti zalepljene različne družabne igre
oblika zanimivi tlaki za hojo, igro
vrata različnih barv
barve sten (rumena in zelena) ter na njih tematske okrasitve,
npr. na temo čebel, za kar skrbijo učiteljice podaljšanega bivanja
na stenah morje/jezero, na katerem so ribe
velik ekran v nadstropju z obvestili
v avli informacijska tabla za starše in s splošnimi informacijami
muzej
razgibanost šole

Iz Tabele 3 vidimo, da so študenti kot inovacije razumeli nekatere pro-
store in njihove ureditve. Najpogosteje so izpostavili jedilnico in njeno po-
vezanost z okoljem, v smislu povezave notranjega in zunanjega prostora;
domačnost jedilnice, ki jo lahko ustvarimo z rastlinami in umetniškimi
deli, in pa jedilnico kot povezovalni ali centralni prostor.

Če je v preteklosti prevladovala gradnja šol, ki so bile podobne to-
varnam, se sedaj šole razume in gradi v podobi domov z namenom, da se
v njih učenci dobro počutijo, se učijo na neprisiljen način, se srečujejo z

26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31