Page 28 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 28
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Pa tudi zapis študentke:

»Opažen je zemljevid Slovenije s slikami, kaj v katerem kraju pre-
vladuje. Je koristen in zanimiv, saj prikazuje značilnosti in kraje.
Narisan je čez celo steno.«

Ena študentka je zapisala, da so stene garderob porisali učenci. Vklju-
čitev učencev v oblikovanje njihovega šolskega prostora bi lahko še bolj
podpirali, čeprav se že uveljavlja tudi na naših šolah (Slika 1).

Tabela 4 pa povzema novosti, ki so jih študenti izpostavili v učilnici.

Tabela 4: Izpostavljene novosti v učilnici z vidika študentov

Učilnica Elementi
prostornost omogoča različna prestavljanja, različne funkcije in namene
rastline rože na okenskih policah
majhen vrtiček z zelenjavo
kotički igralni
glasbeni
tla angleški
mize narisane različne družabne igre
stene narisana številčnica
drugačna razporeditev miz in stolov
prilepljene »rožice razpoloženja«

Študentom je zlasti pritegnila pozornost prostornost učilnice, saj so v
tem zaznali tudi fleksibilnost in možnost prilagajanja za različne dejavno-
sti, na primer za ples ali oblikovanje različnih kotičkov za učenje in igro.
Po drugi strani pa so navajali, da so učilnice pogosto majhne in ne omogo-
čajo oblikovanja kotičkov. Tudi »rožice razpoloženja« kažejo na sodelova-
nje in inovativnost učitelja pri oblikovanju učnega prostora. Pozornost pa
so študentom pritegnila tudi tla učilnice, ki jih je učiteljica porisala za raz-
lične igre.

Fleksibilnost fizičnega ali grajenega prostora šole

Fleksibilnost so študenti povezovali tudi z novostmi (inovativnostjo), ki
so jih zaznali v večjih prostorih učilnice, saj večje učilnice omogočajo več
možnosti sprememb prostora.

28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33