Page 24 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 24
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Tabela 2: Izpostavljene novosti v zunanjem okolju šole z vidika študentov

Zunanji prostor Elementi
dvorišče z mirnim kotičkom in zavitimi klopmi
zastave EU, Slovenije in zastava šole
igrišče z različnimi igrali: gugalnice, peskovnik
hiške
zelenice peskovnik
živali objekti za plezanje
vrt javno dostopno in odprto, neograjeno
gozdič travnate površine z drevjem
drugo: vrtna hišica z igrali
ribnik
IKT kokoši v kokošnjaku, ki jih imajo v okviru kmetijskega krožka
barve različna zelišča in zelenjava
oblike eko vrt za višjo in nižjo stopnjo
vsak razred ima svojo gredico z rožami
z majhnim skrivališčem, ki so ga uredili učenci

informativna tabla pred šolo
različne barve
različne oblike

Navodila za graditev osnovnih šol v Republiki Sloveniji (2007) nava-
jajo, da šolsko zemljišče obsega: zemljišče pred stavbo, gospodarsko dvo-
rišče, šolsko igrišče z igrali ali brez, šolski vrt, dostopne in zelene površi-
ne in športna igrišča. Zunanji prostor šole vključuje različne dejavnosti,
ki niso mogoče v notranjem prostoru šole, na primer različna igrišča,
poti, vrt, hišice za živali, vodnjak, plezalno steno ipd. (Barrett in Zhang,
2009).

Kot vidimo iz Tabele 2, so se študentom najbolj inovativne zdele rešit-
ve, ki so vključevale mirne kotičke z zavitimi klopmi, na dvorišču različna
igrala (peskovnik, hiške, objekti za plezanje) in dostopnost ter neograjenost
dvorišča, kar pomeni, da je dvorišče uporabno tudi za ostale, ne le za učen-
ce šole. Da naj igrišče služi tudi okolju kot rekreacijsko področje, lahko za-
sledimo tudi v literaturi (npr. Moore, 2006).

24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29