Page 23 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 23
fizični ali grajeni prostor šole sporoča študentom, ki so na praksi

Statistična regija Osnovne šole (OŠ)
Posavska OŠ Marjana Nemca Radeče
Gorenjska OŠ Tržič, OŠ Bistrica, OŠ Železniki, OŠ Poljane, Podružnična OŠ Be-
gunje
Jugovzhodna OŠ ob Rinži, OŠ Podzemelj, OŠ Vavta Vas, OŠ dr. Ivan Prijatelj Sod-
Koroška ražica
Savinjska Druga OŠ Slovenj Gradec - Podružnica Pameče – Troblje
I. OŠ Žalec, OŠ Karla Destovnika Kajuha, Šoštanj, OŠ Dramlje

Na nekaterih šolah sta bila tudi po dva študenta. Poleg centralnih
osnovnih šol (OŠ) so bili študenti tudi na podružničnih OŠ. Na praksi pa
so bili na osnovnih šolah iz večine statističnih regij Slovenije (Tabela 1).

Poročila o učnem prostoru z vidika inovativnosti, fleksibilnosti in in-
kluzije, ki so jih študenti podali v opazovalno shemo v obliki zgoščenih za-
pisov smo povzeli najprej po regijah glede na notranji in zunanji prostor
šole ter zapis ene učilnice. Zgoščene zapise v obliki tabel smo nato analizi-
rali glede na omenjene tri ključne pojme: inovativnost, fleksibilnost in in-
kluzija.

Študenti so se v zapisih najbolj usmerili na inovativnost (novosti in za-
nimivosti), ki so jih opazili v notranjem in zunanjem prostoru ter učilnici.
Nato so prevladovali zapisi o fleksibilnosti, najmanj pa je bilo zapisov o in-
kluziji učnega prostora.

Glede na pogostost zastopanosti ključnih pojmov, ki so prevladovali v
zapisih študentov, tako predstavljamo tudi rezultate opazovanj študentov.
Rezultate opazovanja študentov dopolnjujemo z dobesednimi navedbami
zapisov študentov in jih razlagamo.

Rezultati opazovanja osnovnih šol
Ker so zapise opazovanja naredili študenti študijskega programa Razredni
pouk, so se pri opazovanju usmerili pretežno na fizično ali grajeno učno
okolje šole za prvo in drugo vzgojno-izobraževalno obdobje.

Kot smo zapisali, smo največ odgovorov dobili glede inovativnosti ali
zanimivosti in relativno manj glede fleksibilnosti in inkluzije, zato v takem
zaporedju predstavljamo rezultate.

Inovativne in zanimive rešitve, ki so jih izpostavili študenti
Tabela 2 predstavlja nekaj izpostavljenih elementov, ki so jih študenti na-
vedli kot inovativne.

23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28