Page 274 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 274
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

lutions, (ii) manage available resources, (iii) collect and edit ideas, and (iiii)
implement activities.
Today's society reduces the number of job opportunities and implies the
introduction of universal basic income. The Map of Learning and Teaching
proposes guidelines for the further development of a public school, whe-
re only a balanced whole of reproductive and creative learning processes
will enable students, future adults, to formulate answers to the challenges
of their lives.
Key words: learning, teaching, creating, school

Maruša Hauptman Komotar
Internacionalizacija zagotavljanja kakovosti
in zagotavljanje kakovosti internacionalizacije
v slovenskem visokem šolstvu
Internacionalizacija in zagotavljanje kakovosti visokega šolstva sta prav go-
tovo področji, ki v 21. stoletju sooblikujeta visokošolski razvoj. Vendar pa
se ju v potekajočih razpravah še vedno (pre)pogosto obravnava kot dva lo-
čena trenda, kljub vse bolj mednarodno naravnanemu okolju visokega šol-
stva. V zadnjem desetletju in pol se je namreč v evropskem visokem šol-
stvu precej okrepila internacionalizacija sistemov zagotavljanja kakovosti,
uveljavile pa so se tudi različne pobude, namenjene zagotavljanju kakovo-
sti v visokošolski internacionalizaciji. S tem se je povečala tudi potreba po
ustrezni obravnavi medsebojne povezave med naslovnima konceptoma, še
posebej v okviru preučitve odzivov na tovrstna (nadnacionalna) prizadeva-
nja s strani posameznih visokošolskih sistemov, kot je npr. slovenski, ki je le
redko v središču pozornosti visokošolskih diskusij. Ker je njuno soodvisno
povezavo moč utemeljiti kot razširitev obeh posamičnih konceptov, prispe-
vek v uvodnem delu najprej odgovarja na konceptualno vprašanje, kaj po-
menita internacionalizacija in zagotavljanje kakovosti v visokem šolstvu,
za tem pa opredeljuje tudi tri dopolnjujoče se vidike, ki ponazarjajo med-
sebojni odnos med obema konceptoma. V nadaljevanju analizira različne
pobude, ki so se na evropskih tleh uveljavile v kontekstu internacionalizaci-
je zunanjih in notranjih sistemov zagotavljanja kakovosti oziroma v okviru
instrumentov, ki ocenjujejo kakovost internacionalizacije visokega šolstva.
Temu sledi preučitev nacionalnih in institucionalnih odzivov slovenskega
visokošolskega sistema na razvoj nadnacionalnih prizadevanj, v zaključ-
nem delu pa se izpostavlja potreba po priznavanju edinstvenosti in razno-

274
   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278   279