Page 279 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 279
povzetki

knowledge of geometry. Therefore, we built the problem teaching of geome-
try by the use of a geoplate, by which pupils visualized basic geometric con-
ceptions and solved geometric problems.
It was found that the pupils engaged in the lessons where a geoboard was
used were more successful in knowing the basic geometric conceptions and
also in solving more demanding geometric problems, as the pupils engaged
in classic transmission lessons of geometry. It was found that the approach
of teaching geometry which enables a pupil an independent and thus active
search of ways of solving problems aids in forming visual abilities and spa-
tial perceptions.
Key words: elementary school, lessons in mathematics, geometry, visualiza-
tion, geometric problems

Tanja Pavlič
Vključenost družinske tematike v izobraževanje učiteljev
V prispevku razmišljamo o izobraževanju, refleksiji, samorefleksiji kot po-
membnem dejavniku na profesionalni poti učiteljev in učiteljic, tudi v pri-
meru, ko gre za spreminjanje pojmovanja učiteljev o družini in družinskih
spremembah ter posledično o spremenjenem načinu delovanja, tudi v pri-
meru obravnave družinske tematike v šolski praksi.
Glede na spreminjanje in pluralizacijo družinskega življenja v zadnjih dese-
tletjih, tako v svetu kot v Sloveniji se posledično pojavlja različna interpre-
tacija omenjenih pojavov v šolski praksi. Družinska tematika se v osnovni
šoli pogosto obravnava neposredno in posredno od prvega do devetega ra-
zreda pri različnih predmetih.
V procesu vseživljenjskega učenja se sprašujemo, kakšne kompetence pot-
rebujejo učitelji in učiteljice, da bi upoštevali učenčeve posebnosti in nji-
hovo aktivno vlogo pri pouku. Že v času študija bi lahko s pomočjo novih
informacij in znanj pregledali svoja prepričanja, po potrebi ovrgli stereoti-
pe, ki se nanašajo na različne družine. Kasneje pa morajo učitelji osmišljati
svojo prakso, jo reflektirati in prevrednotiti svoja pojmovanja.
Predstavili bomo rezultate kvalitativne raziskave, v katero je bilo zajetih 50
osnovnošolskih učiteljic iz Obalno-kraške regije ter 314 učiteljic iz celotne
Slovenije v okviru kvantitativne naloge. Na osnovi rezultatov intervjujev
in anketnih vprašalnikov smo poskušali ugotoviti, kakšne izkušnje imajo
osnovnošolske učiteljice z izobraževanjem o družinski tematiki ter njihovo
pripravljenost za nadaljnje izobraževanje.

279
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284