Page 272 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 272
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

that have somehow stepped out from other similar works due to their inhe-
rent value and quality. The main claim of the article is that the records of
history are incomplete and partial: curricular content is not a neutral se-
lection, but a result of the processes that make education and power an in-
dissoluble couplet (M. W. Apple). As it is shown, canon should be rethou-
ght in two ways: factual (which data?) and conceptual (which concepts and
what do the mean?). The potential in connection to the teaching of literatu-
re lies in the sensibilization of the »pedagogical consciousness« to the ide-
ological practices.
Key words: literary canon, curriculum, women authors, feminist literary
theory, gender

Valerija Vendramin
Neoliberalni prevzem feminističnega opolnomočenja
in retroseksizem
Avtorica si za osnovno izhodišče vzame neoliberalne diskurze odličnos-
ti v izobraževalnih kontekstih, kjer je zaznano, da pristope vse bolj dolo-
čajo/vodijo politični in ekonomski imperativi ter neoliberalna terminolo-
gija. Zdi se, da je vse tisto, kar se ne podreja politika trga (marketizaciji),
neustrezno. Ta vidik analize avtorica dopolni s postfeminističnim konte-
kstom, kjer je feminizem razumljen kot nepotreben, določene feministič-
ne ideje pa so sicer vstopile v zdrav razum. V tej (medijski/medializirani)
pokrajini so dekleta predstavljena kot privlačne heroine, ki brez težav pa-
rirajo moškim vrstnikom, čaka pa jih uspeh. Z neoliberalnim prevzemom
je koncept feminističnega opolnomočenja radikalno modificiran – vezan je
na logiko individualne odgovornosti za (ne)uspeh v sistemu domnevno ne-
omejenih možnosti. Avtorica razišče pojme, kot so »backlash« (S. Faludi),
»retro-seksizem« (I. Whelehan) in »postfminizem«. Teza je, da sta neolibe-
ralizem in postfeminizem diskurza, ki se vzajemno krepita in da je neoli-
beralizem »ospoljen«.
Ključne besede: spol, postfeminizem, retroseksizem, opolnomočenje, neo-
liberalism
Neoliberal takeover of feminist empowerment
and retro-sexism
The author starts with neoliberal discourses on excellence in educational
contexts where it has been detected that political and economic impera-
tives, together with neoliberal terminology, are more and more prevalent.
As it seems, everything not subjected to the politics of the market is unsu-

272
   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277