Page 267 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 267
Povzetki

Majda Cencič in Barbara Horvat
Kaj fizični ali grajeni prostor šole sporoča študentom,
ki so na praksi
Besedilo se usmerja na enega od elementov učnega okolja, in sicer na fizič-
ni ali grajeni učni prostor osnovnih šol v Sloveniji, ki ga sestavlja notranje
in zunanje okolje šole. Fizični ali grajeni učni prostor opredelimo kot di-
daktično prilagojen zunanji in notranji prostor šole za izvajanje pouka in
poudarimo pomen njegove opremljenosti in urejenosti za usvajanje znanja
ter celostni razvoj učencev, osredotočimo pa se na problem inovativnosti,
fleksibilnosti in inkluzivnosti učnega prostora. Predstavljamo, da so za ra-
zvoj sodobne doktrine šolstva in učencev vse naštete dimenzije neizogib-
ne. V nadaljevanju ugotavljamo, kako inovativnost, fleksibilnost in inklu-
zivnost v učnem okolju zaznavajo in razumejo študenti razrednega pouka
ene od pedagoških fakultet v Sloveniji v času njihovega praktičnega usposa-
bljanja. Ugotavljamo, da inovativnost, fleksibilnost in inkluzivnost študenti
razumejo kot med seboj povezane in soodvisne elemente, pri čemer inova-
tivnost povezujejo z barvami, različnimi poslikavami (sten, hodnikov, dvo-
rišč ipd.) in opremljenostjo prostorov na šoli, ki je drugačna od tiste, ki so
je bili deležni sami (npr. jedilnica kot povezovalni prostor, ki je dopolnjena
z rastlinami in likovnimi izdelki, ali hodniki, ki so spremenjeni v knjižni-
co ipd.), fleksibilnost pa povezujejo z možnostjo spremembe enega prostora
v več manjših (kotičkov) in z možnostjo njegovega preurejanja oz. spremi-

267
   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272