Page 260 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 260
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

da so prav vse merjene razlike med eksperimentalno in kontrolno skupino
statistično pomembne.

Iz dobljenih rezultatov lahko sklenem, da je do statistično pomembnih
razlik v dosežkih med eksperimentalno in kontrolno skupino pri končnem
testu znanja prišlo zaradi vnosa eksperimentalnega kognitivno-konstruk-
tivističnega modela pouka in s tem preusmeritve pouka z učitelja na učenca
ter uporabe sodobnih metod dela (problemski pouk, konstruktivizem, pro-
jektno delo, sodelovalno učenje …).

Čeprav so učiteljice, ki so poučevale v eksperimentalni in kontrolni
skupini, izvajale pouk matematike po učnem načrtu (1998), je prišlo v ek-
sperimentalni skupini do statistično pomembnih razlik, saj je bil koncept
pouka matematike v eksperimentalni skupini drugače zastavljen.

Učiteljice eksperimentalne skupine so bile med vzgojno-izobraževal-
nim procesom pri matematiki zelo pozorne, da so pouk zastavile tako, da
je bila v ospredju učenčeva lastna aktivnost v procesu pridobivanja znanja,
tako, da so uporabile eksperimentalen kognitivno-konstruktivističen mo-
del pouka. Pred začetkom raziskave sem z učiteljicama eksperimentalne
skupine natančno začrtala časovno razporeditev izvedbe terminov izgraje-
nega modela pouka, izbranih matematičnih enot, metod dela ter preverja-
nja doseženega znanja. Pri vseh učnih urah sta učiteljici uporabili izgrajeni
kognitivno-konstruktivistični model pouka, ki je temeljil na aktivnih me-
todah dela (razgovor, diskusija, eksperiment, izkustveno učenje, projektno
delo, problemski pouk …). Poleg teh pa sta se učiteljici v posameznih učnih
etapah posluževali metod učenja učenja.

Na ta način so si učenci izgradili samozaupanje v lastne sposobnos-
ti, saj sta jih učiteljici s sodobnimi metodami dela (razgovor, diskusija, eks-
periment, izkustveno učenje, projektno delo, problemski pouk …) navajali
na samostojnost, spodbujali sta jih k ustvarjalnosti, predvsem pa k metako-
gniciji, torej k razmišljanju o postopku reševanja nalog, o rešitvah, ki so jih
dobili in kaj so se z nalogami naučili. Na ta način sta učiteljici eksperimen-
talne skupine prevzeli vlogo moderatorja in ne le prenašalca znanja. Tako
sta učencem posredovali kvalitetne konstruktivne povratne informacije, ki
so jim bile v pomoč pri nadaljnjem odkrivanju in učenju matematike.

Analiza in interpretacija zbranih podatkov
Na začetku raziskave so bile predstavljene splošna in specifične raziskoval-
ne hipoteze. Analizi variance in t-testa začetnega preizkusa znanja sta po-
kazali, da med eksperimentalno in kontrolno skupino ni bilo statistično

260
   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264   265