Page 259 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 259
pr eusmer itev od poučevanja k učenju matematike z upor abo aktivnih metod dela

− prepoznati, kaj je cilj njihovega dela,
− sodelovalnih veščin,
− analizirati svoje delovanje.

Test znanja

Začetno in končno znanje iz matematičnih vsebin eksperimentalne in kon-
trolne skupine učencev je bilo preverjeno z začetnim in končnim testom
znanja. Naloge v obeh testih znanja sem oblikovala z upoštevanjem Gagne-
jeve taksonomije in matematičnih vsebin 3. razreda.

Tabela 26: Prikaz razlik dosežkov učencev eksperimentalne in kontrolne skupine pri
končnem testu znanja (t-test)

Levenov test t-test
homogenosti varianc

Končni test znanja F p t 2p
Število doseženih točk pri aritmetiki 9,471 0,003 6,018 0,000
TKGEM Število doseženih točk pri ge- 11, 529 0,001 3,779 0,000
ometriji in merjenju
TKLOG Število doseženih točk pri lo- 8,362 0,005 7,168 0,000
giki in jeziku
TKOBD Število doseženih točk pri ob- 9,205 0,003 5,805 0,000
delavi podatkov
TKNIVO1 Število doseženih točk nalog 40,406 0,000 5,321 0,000
osnovnega in konceptualnega znanja
TKNIVO2 Število doseženih točk na- 14,851 0,000 6,967 0,000
log proceduralnega znanja
TKNIVO3 Število doseženih točk na- 5,794 0,018 4,774 0,000
log problemskega znanja
5,472 0,021 5,175 0,000

Z analizo variance in s t-testom sem ugotavljala statistične po-
membnosti med razlikami v dosežkih učencev eksperimentalne in kon-
trolne skupine pri končnem testu znanja. Učenci eksperimentalne skupi-
ne so dosegli boljše rezultate na celotnem končnem testu znanja, tako pri
vseh nalogah različnih matematičnih vsebin kot tudi pri posameznih ta-
ksonomskih stopnjah, razen pri nalogah, ki so zahtevale proceduralno zna-
nje pri geometriji in merjenju, saj so tu za 0,1 točke omenjene naloge bo-
lje reševali učenci kontrolne skupine. Iz zgornje razpredelnice je razvidno,

259
   254   255   256   257   258   259   260   261   262   263   264