Page 264 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 264
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

zne rešitve. Na ta način so učenci z lastno aktivnostjo prišli do svojih zak-
ljučkov, ki so jih primerjali z zaključki sošolcev, ali so s svojim lastnim raz-
mišljanjem in delovanjem prišli do enakih rešitev.

Ker je moj kognitivno-konstruktivistični model pouka pokazal po-
zitivne učinke na znanje matematike pri učencih eksperimentalne skupi-
ne, je zastavljen model pouka vredno nadaljevati. Model bi lahko opremili
tako, da bi ugotavljali učinkovitost učenja po še daljšem časovnem obdob-
ju, na primer po treh letih. Na ta način bi lahko še z večjo težo potrdili
učinkovitost pristopa. Poleg tega bi lahko kot nadgradnjo mojega modela
pouka vključili še interaktivna učna okolja in s tem povečali interes in ra-
zumevanje.

Zagotovo lahko moj model pouka predstavlja osnovo za pripravo mo-
delov pouka na drugih predmetnih področjih in s tem predstavlja korak
naprej v smeri sodelovanja učiteljev praktikov in raziskovalcev.

Moj teoretično osmišljeni kognitivno-konstruktivistični model pou-
ka in njegova praktična aplikacija sta lahko izhodišče za nadaljnje prouče-
vanje in uporabo v vzgojno-izobraževalni praksi matematike oziroma ju
je mogoče uporabiti pri reviziji in snovanju učnega programa matematike,
da bi učiteljem tako omogočili načrtovanje optimalne kombinacije aktiv-
nih metod (razgovor, diskusija, eksperiment, izkustveno učenje, projektno
delo, problemski pouk …) in pristopov poučevanja za izboljšanje dosežkov
učencev pri pouku matematike. Učiteljem praktikom z izkušnjami in tudi
tistim, ki si izkušnje pri poučevanju šele pridobivajo, pa bodo v pomoč pri
oblikovanju učinkovitih učnih strategij.

Literatura

Barr, Robert in Tagg, John. »From Teaching to Learning – a New Paradigm for
Undergraduate Education,« Change Magazine 26, št. 6 (1995): 13–25.

Bransford, John D. et. al. How People learn. Washington D. C.: National Aca-
demy Press, 2000.

Darling-Hammond, Linda. »Changing conceptions of teaching and teacher
development,« Teacher Educaton Quarterly, št. 17 (1995): 86–108.

Izhodišča kurikularne prenove. Ljubljana: Nacionalni kurikularni svet, 1996.
Krapše, Tatjana. »Učitelj v procesu (re)konstrukcije učenčevih znanj,« v Mode-

li poučevanja in učenja. Zbornik prispevkov, (Ljubljana: Zavod RS za šol-
stvo, 2002): 18–26.

264
   259   260   261   262   263   264   265   266   267   268   269