Page 230 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 230
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

jo izkušnje in dobro prakso. Cilji, ki smo jih zastavili so, bili realni, zato so
bili doseženi.

Upoštevanje različnosti omogoča enakovredne pogoje za optimalen
razvoj otrok, ki smo jih spodbujali k strategiji dojemanja, izražanja in raz-
mišljanja.

Evalvacija projekta: Delavnica analize in strokovna razprava
Po izvedbi projekta je razvojni tim izvedel delavnico za strokovne delavke,
kjer smo analizirali posnetke in fotografije in izvedli strokovno razpravo.

Opredelili smo namen in cilje razprave, časovni okvir in zagotovili
aktivnost vseh udeležencev. Pripravili smo vsebinske sklope, da smo lah-
ko odprto in kakovostno postavljali vprašanja in vodili argumentirano raz-
pravo, še posebej v primerih kadar je šlo za kritiko. Odprta komunikacija
je potekala v vseh smereh: od tima, ki je vodil strokovno razpravo do stro-
kovnih delavk in obratno. Vladal je spoštljiv odnos, ki je zagotavljal medse-
bojno zaupanje, kar je pogoj za kakovostno izpeljano strokovno razpravo.

Na koncu razprave je razvojni tim povzel zaključke.
Pogoji za učinkovito načrtovanje profesionalnega razvoja zaposlenih:

− poznavanje stanja,
− poznavanje zaposlenih,
− poznavanje klime in kulture organizacije,
− jasno opredeljeni želeni rezultati,
− sposobnosti komuniciranja, delegiranja odgovornosti, motivira-

nja zaposlenih, vrednotenja rezultatov, analiziranja, spremenjena
vloga ravnatelja in strokovnih delavcev ne samo v oddelku, am-
pak tudi v strokovnem in profesionalnem odnosu do sodelavcev.
Usmeritve in ugotovitve:

− izboljšala se je komunikacija med strokovnimi delavci,
− dojemljivi so za pozitivno kritiko,
− spodbujajo drug drugega k izboljšavam, inovativnosti,
− profesionalni razvoj strokovnih delavcev je na višji ravni,
− spodbujajo učno okolje z novitetami,
− izboljšala se je klima v vrtcu in medsebojni odnos strokovnih de-

lavcev,

230
   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234   235