Page 234 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 234
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Ostale aktivnosti v okviru programa CMEPIUS

Na njihovi spletni strani je zapisano, da je Cmepius javni zavod, ki je sogo-
vornik inštitucij in posameznikov tako v nacionalnem kot mednarodnem
okolju. Delujejo v smeri pobud, povezovalcev in koordinatorjev znanja, iz-
kušenj in idej. Pripravljajo programe in podporna orodja, ki omogočajo so-
delovanje različnih organizacij s področja poklicnega in strokovnega izo-
braževanja in usposabljanja. Področje zajema srednje strokovne in poklicne
šole, šolske centre in ostale organizacije, ki izvajajo poklicno ali strokov-
no izobraževanje oz. usposabljanje. Programi tako omogočajo sodelovanje
med institucijami za namen učne mobilnosti dijakov (mladih, odraslih in
tistih, ki so zaključili šolanje), ter učiteljev, svetovalcev, mentorjev in vseh,
ki skrbijo za izvajanje poklicnega izobraževanja v praksi. Poleg učne mobil-
nosti programi spodbujajo mednarodne projekte strateških partnerstev, ki
prispevajo k dvigu kakovosti poklicnega izobraževanja, nadgradnji kompe-
tenc in veščin posameznikov ter odprtosti institucij.

Projekti in programi Centra za kakovost v vzgoji in izobraževanju
Korak za korakom

Center za kakovost v vzgoji in izobraževanju Korak za korakom deluje v
okviru Pedagoškega inštituta. Preko profesionalnega razvoja strokovnih
delavcev si prizadevajo za visokokakovostno vzgojo in izobraževanje ter
uvajanje sprememb v vzgojno-izobraževalni sistem. Profesionalni razvoj
strokovnih delavcev vrtcev in prvih razredov osnovnih šol spodbujajo v
okviru Mreže za spreminjanje kakovosti Korak za korakom, programov
nadaljnjega izobraževanja in usposabljanja ter akcijskega in participatorne-
ga raziskovanja v okviru različnih iniciativ in projektov.

Zaključek
Znanje, ki ga pridobimo, so na začetku nova spoznanja, ki jih moramo im-
plicirati v neposredno prakso. Za spremljanje svoje lastne prakse je zelo po-
membno dokumentiranje. Le na način spremljanja lastnega napredka se
lahko prepričamo o tem, da smo na pravi poti k profesionalnosti. Vzgoji-
teljeva individualna uspešnost, uspešnost vzgojiteljskega kolektiva in vrtca
je odvisna od širjenja novega znanja o tem, kako učinkovito poučevati in
kako uspešno reševati individualne posebnosti otrok.

234
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239