Page 229 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 229
pr edstavitev dobr ih pr aks profesionalnega r azvoja strokovnih delavcev ...

Proces pedagoškega dela, proces profesionalnega in strokovnega ra-
zvoja zaposlenih ter materialni pogoji so opredelili izhodišča za opredelitev
ciljev: vizija vrtca, razvojni načrt vrtca, aktivi, pobude in pričakovanja, le-
tni pogovori, stalne naloge, spremljava dejavnosti, SPIN analiza, načrtova-
nje spodbudnega učnega okolja, kjer bomo povečali aktivno vlogo otroka v
raziskovanju, učenje in kreativno reševanje problemov, spremljanje in eval-
viranje strategij načrtovanja in spreminjanja predšolske prakse. Posledično
je nastalo prednostno področje: sodelovanje med enotami.

Želeno stanje, ki smo ga opredelili: posredovanje znanja kolegicam,
skupna izvedba vseh projektov, skupna mapa za posamezna področja,
skupni e-mail, več druženja, razumevanja, izmenjava idej, znanja, novo-
sti na vseh področjih, ideje za načrtovanje, predstavitev močnega področja.

S pomočjo akcijskega načrta na ravni aktiva in strokovnih delavk smo
opredelili dejavnosti, naloge, merila in nosilce dejavnosti.

Vključitev otrok kot pomembnih partnerjev programa
Pri načrtovanju so bile upoštevane pobude otrok, pripravljeno je bilo spod-
budno učno okolje. Oblikovali smo cilje, ki bodo doseženi v kratkoročnem
in dolgoročnem obdobju. Iskali smo nove pristope in aktivnosti, kjer par-
ticipirajo otroci. Odprti smo bili za pobude otrok, ki so se hitreje zaznavale
in vključevale v nadaljnje načrtovane dejavnosti. Otroci so sproščeno izra-
žali pobude, ki so bile upoštevane in so pri dejavnostih bili bolj motivirani
in vztrajni. Izvedene so bile vse zastavljene dejavnosti in doseženi zelo po-
zitivni učinki. Povečana je bila motivacija, saj so otroci za delo bolj moti-
virani, če se sproti upoštevajo njihove pobude. Vedno znova so z veseljem
raziskovali in odkrivali nove materiale, okolico vrtca, naravo. Konkretni
rezultati se kažejo v tem, da so otroci dodatno napredovali na vseh področ-
jih razvoja.

Rezultati vključitve vrtca v Mreže
Zastavljene cilje smo dosegali postopno. Še naprej se bomo aktivno vklju-
čevali v vse načrtovanje obogatitvenih dejavnosti, kjer bomo poskušali iz-
hajati iz pobud otrok. Na doseganje ciljev vpliva tudi spodbudno učno oko-
lje, ki se pripravi pri vsaki posamezni obogatitveni dejavnosti. Strokovne
delavke so na novo pridobljene izkušnje in znanje pri izvajanju obogatitve-
nih dejavnosti uporabljale tudi pri vsakodnevnem strokovnem delu. Stro-
kovne delavke se nenehno dodatno izobražujejo in na aktivih izmenjuje-

229
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234