Page 228 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 228
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

najprej pa pri strokovnih delavcih, razvijati prepričanje, da so napake se-
stavni del procesa učenja ter da se iz njih na svoji poti v razvoju profesional-
nih kompetenc lahko veliko naučimo (Krajnc, 2014).

Na področju predšolske vzgoje se v zadnjih letih dogajajo pomemb-
ni premiki v razumevanju otrokovega razvoja, aktivnega učenja in v razu-
mevanju strokovne vloge vseh, ki delajo z otroki. Z velikim poudarkom na
učinkovitem načrtovanju ponujamo še bolj kakovostno predšolsko vzgojo
in izobraževanje v predšolskem obdobju. Kot se otrok začne učiti z razisko-
vanjem, se tudi odrasli lahko učimo na enak način.

Primeri dobre prakse
Šola za ravnatelje: Mreže učečih se šol in vrtcev
Pomembno vlogo pri profesionalnem razvoju strokovnih delavcev ima pro-
gram Mreže učečih se šol in vrtcev, kjer delavce šol in vrtcev usposablja-
jo v smeri uvajanja nenehnih izboljšav v vzgojno-izobraževalne procese ter
jih izobrazijo o sodobnih pristopih ugotavljanja in zagotavljanja kakovo-
sti. Program pomembno prispeva k profesionalnemu razvoju, saj se na de-
lavnicah v šolah in vrtcih usposabljajo vsi strokovni delavci, preko mrež pa
se povezujejo tudi z drugimi zavodi. Pomemben del usposabljanja v Mre-
žah predstavljajo strokovne razprave med sodelavci, izmenjava znanja in
izkušenj ter timsko reševanje skupnih problemov in grajenje povezave med
strokovnim in osebnostnim razvojem ter uspešnostjo vrtca, spodbujanje
sodelovalnega vodenja itn.
Usposabljanje poteka na treh ravneh: na ravni strokovnih timov, na
ravni vzgojiteljskih zborov, ki ga izvajajo razvojni timi v vrtcih ter z ravna-
telji na delavnicah.

Aktivnosti vrtca Otona župančiča v Mreži
Mrežam učečih se šol in vrtcev smo v šolskem letu 2015/2016 na temo Pro-
fesionalni razvoj strokovnih delavcev pridružili tudi z našim vrtcem. V
programu smo poskušali ozavestiti pomen in prakso tega procesa v našem
vrtcu, ga načrtovati na osebni in organizacijski ravni ter ovrednotiti njego-
ve učinke. Pogledi na profesionalizem in profesionalni razvoj strokovnih
delavcev ter sistematični pristop na podlagi analiz in metodologije mreže-
nja so nas usmerjali pri tem, kako učinkovito izboljšave izvajati na izbra-
nem področju, kasneje pa na celotnem področju profesionalnega razvoja
strokovnih delavcev.

228
   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233