Page 223 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 223
Predstavitev dobrih praks profesionalnega
razvoja strokovnih delavcev na primeru
Vrtca Otona Župančiča

Renata Lük

Vseživljenjsko učenje strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju je

eden od temeljev njihovega profesionalnega razvoja. Za opravljanje nalog,
s katerimi se srečujejo na svoji profesionalni poti, strokovni delavci vsega
znanja ne morejo pridobiti v času študija in pripravništva, ampak se mora-
jo izpopolnjevati v celotni profesionalni karieri. Pomembno vlogo pri delu
strokovnega delavca predstavlja refleksija, brez katere svojega dela – ob
upoštevanju sprememb na strokovnem področju in v družbi ter brez stal-
nega usvajanja novega znanja – se strokovni delavci ne morejo prilagajati
spremembam, niti izpolniti visokih pričakovanj, ki jim jih postavlja druž-
ba (Krek in Metljak, 2011).

Strokovni delavec naj bi bil predvsem spodbujevalec kakovostne-
ga znanja otrok in učencev ter njihovih ustvarjalnih potencialov in s tem
promotor ter generator družbenega napredka. Obenem pa naj bi bil tudi
blažilec socialnih razlik in naj bi omogočal otrokom razvoj njihovih po-
tencialov, tako da bi pri pedagoškem delu upošteval njihove individualne
posebnosti (Pevec, 2012).

Nadaljnje izobraževanje in usposabljanje je zato nujen del poklicne
poti strokovnega delavca, ki mu omogoča kakovostno opravljanje peda-
goških aktivnosti, delodajalec oz. njegov nadrejeni pa mora spoznati po-
membnost pridobivanja novega znanja in mu zagotoviti pogoje za njegov
profesionalni razvoj.

223
   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228