Page 168 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 168
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Poudarjajo pa, da jim ne zadostuje zgolj teorija o navedeni tematiki, tem-
več si želijo konkretnih primerov iz prakse in načinov reševanja morebi-
tne problematike, ki se nanaša na družinsko tematiko. Učiteljice so izrazile
tudi, da jih zanima, kako naj predstavijo različne družine v šoli, kako rav-
nati z učenci in starši, da se le-ti ne bi neugodno počutili v šoli. Želijo si pri-
dobiti komunikacijske veščine in morebitna navodila za reagiranje v pra-
ksi ob težavah, ki se nanašajo na družinsko tematiko. Več znanj pa si želijo
tudi o vzgojni problematiki v družini.

Rezultati kvantitativne raziskave

Želeli smo izvedeti, ali so učiteljice dobile dovolj informacij o družinski te-
matiki v času izobraževanja in kasneje v praksi, ter ugotoviti njihovo potre-
bo in pripravljenost za nadaljnje izobraževanje. Zastavili smo jim naslednje
vprašanje: »Ocenite, ali ste v času šolanja in/ali kasneje v praksi pridobili
dovolj potrebnih znanj o družini.« Izbirati so morale na petstopenjski le-
stvici: 1 – se sploh ne strinjam, 2 – se ne strinjam, 3 – se niti strinjam niti
ne strinjam, 4 – se strinjam, 5 – se popolnoma strinjam. Ocenjevale so nas-
lednje trditve, ki jih skupaj s podatki o porazdelitvi odgovorov kaže spo-
dnja Tabela 21.

Tabela 21: Učiteljičina ocena lastnega izobraževanja, zmožnosti in pripravljenost za nadaljnje
izobraževanje

Trditve: N M SA KA KS
312 2,7019 1,09262 0,182 –0,633
V času izobraževanja za poklic, ki ga
opravljam, sem se dovolj učila o dru- 310 3,0839 0,97513 0,000 –0,330
žinah 312
V času zaposlitve sem pridobila dovolj 313 2,3333 0,86246 0,601 0,437
informacij o družinski tematiki na iz- 313
obraževanju, ki sem ga obiskovala 2,2364 0,89605 0,754 0,498
V praksi bi potrebovala več izobraže-
vanja o družinski tematiki 2,0735 0,91517 1,217 2,009
Potrebovala bi dodatne veščine, da
bi znala v šoli primerno reagirati pri
obravnavi družinske tematike
Pripravljena sem se dodatno izobraže-
vati o družinski tematiki

Legenda: N -število veljavnih odgovorov, M - srednja vrednost, SA - standardni odklon, KA -
koeficient asimetrije, KS - koeficienti sploščenosti

168
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173