Page 165 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 165
vključenost družinske tematike v izobr aževanje učiteljev

obdelave smo zaradi majhnega numerusa združili učiteljice, ki so živele v
kateri koli vrsti družine, ki ni nuklearna, oz. so v svojem otroštvu doži-
vele spremembo vrste družine. Zgolj v nuklearni družini je živelo 76,1 %
vprašanih; v novonastali kategoriji, ki vključuje preostale oblike družine
(razširjeno, enostarševsko, združeno, istospolno, zvezdno družino ali/in
spremembo družine v otroštvu) pa 23,9 % vprašanih.

Merski instrumenti in postopek
V kvalitativnem raziskovanju smo uporabili metodo polstrukturiranega
intervjuja, intervjuvance pridobili s pomočjo metode snežne kepe (angl.
snow-ball strategy). Intervjuje smo izvajali od maja 2012 do avgusta 2013 in
jih zvočno posneli in prepisali ter oblikovali skupne kategorije odgovorov.
Na podlagi tako pridobljenih vsebinsko različnih kategorij odgovorov smo
oblikovali postavke za oblikovanje vprašalnika, ki smo ga nato uporabi-
li pri izvedbi kvantitativne študije, s katero smo želeli preveriti zastopanost
omenjenih vsebin v širšem slovenskem prostoru. Učiteljice so odgovarjale
na naslednja vprašanja: Menite, da ste se v času usposabljanja za poklic, ki
ga opravljate, dovolj učili o družinah? Ali ste se v času odkar ste zaposleni
dodatno izobraževali o družinski tematiki? Navedite teme izobraževanja.
Ste prejeli želene informacije o družinski tematiki? Katera znanja o druži-
nah, ki bi jih lahko uporabili pri nadaljnjem delu, bi si želeli pridobiti? Kaj
natančneje vas o družinski tematiki zanima? Ali bi se bili pripravljeni do-
datno izobraževati o družinski tematiki?.

V kvantitativni raziskavi smo kot merski instrument na podlagi inter-
vjujev oblikovali vprašalnik, ki je zasnovan na petstopenjski lestvici stališč
Likertovega tipa. Z vprašalniki pridobljene podatke smo obdelali s pomoč-
jo statističnega programa SPSS verzije 20.0. Uporabili smo t-test in analizo
variance (ANOVA).

Rezultati kvalitativne raziskave
Preučili smo, kakšne izkušnje imajo osnovnošolske učiteljice z izobraževa-
njem o družinski tematiki in kakšna je njihova pripravljenost za dodatno
izobraževanje o družinski tematiki? V intervjujih je preko tri četrtine vpra-
šanih ocenilo, da se v času usposabljanja za poklic, ki ga opravljajo, niso do-
volj učile o družinah. Le petina vprašanih učiteljic je ocenila, da je pridobi-
la dovolj znanj pred zaposlitvijo. Sicer pa nekatere učiteljice menijo, da se
o družinski tematiki največ naučiš iz lastnih izkušenj. Poudarjajo tudi po-
men prožnosti pri delovanju v praksi ter pomen osebnosti učiteljic in empa-

165
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170