Page 163 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 163
vključenost družinske tematike v izobr aževanje učiteljev

ki se razlikujejo glede na starost; izobrazbo; trajanje delovnih izkušenj; za-
konski stan; vrsto družine, iz katere izhajajo; učni predmet, triado, v kateri
poučujejo; subjektivna pojmovanja družine.

Vzorec
V kvalitativnem raziskovanju smo v vzorec zajeli 50 osnovnošolskih učite-
ljic iz Obalno-kraške regije različne starosti; delovne dobe; zakonskega sta-
nu; izobrazbe; triade, v kateri poučujejo; vrste družine, v kateri so živele v
otroštvu. Gre za učiteljice, ki obravnavajo družino ali imajo pogostejše sti-
ke s starši ob predaji učenca staršem v podaljšanem bivanju.

Sodelovalo je 90 % žensk in 10 % moških, 54 % učiteljic iz mestnega
okolja in 46 % učiteljic iz ruralnega okolja. Glede na predmet, ki ga pouču-
jejo, oz. delo, ki ga opravljajo, je v raziskavi sodelovalo 44 % učiteljic razre-
dnega pouka, 12 % učiteljic podaljšanega bivanja, 12 % učiteljic italijanšči-
ne, 12 % učiteljic domovinske in državljanske kulture in etike, po 10 % je
bilo učiteljic angleščine in učiteljic slovenščine, 8 % učiteljic zgodovine, 6 %
učiteljic likovne umetnosti, 4 % vzgojiteljic ter po 2 % učiteljic gospodinj-
stva, izbirnega predmeta španščina in izbirnega predmeta nemščina. Med
vsemi navedenimi učiteljicami jih je 14 % poučevalo več predmetov hkra-
ti. Največ učiteljic je bilo starih med 36 in 45 let ter med 46 in 55 let (po 34
% v vsaki starostni skupini). Starih med 26 in 35 let je v raziskavi sodelova-
lo 24 % učiteljic, starih nad 56 let je bilo 6 % učiteljic in 2 % učiteljic, starih
do 25 let. Velika večina (82 %) sodelujočih je imela končano visoko šolo, fa-
kulteto ali akademijo, 18 % je imelo končano višjo dveletno ali visoko stro-
kovno triletno šolo. 36 % zajetih v vzorec je poučevalo v prvi triadi osnovne
šole, 14 % v drugi in 10 % učiteljic v tretji triadi. Pri tem so nekatere učitelji-
ce poučevale tako v prvi kot drugi triadi (16 %), v drugi in tretji (18 %) oz. v
vseh treh (6 %). Glede na delovno dobo je največ učiteljic (28 %) poučevalo
med 11 in 15 let, po pogostosti so sledile najmlajše učiteljice, ki so poučevale
do 5 let (18 %), učiteljice, ki so poučevale 16 in 20 leti (18 %), ter učiteljice, ki
so poučevale med 21 in 25 leti (14 %). Manj je bilo učiteljic, ki so poučevale
med 26 in 30 leti (8 %), ter učiteljic z najdaljšim delovnim stažem nad 31 let
(8 %). Najmanj učiteljic (6 %) je bilo takih, ki so poučevale v vzgoji in izobra-
ževanju od 6 do 10 let. Vključene učiteljice so v večini (64 %) bile poročene
oz. so živele v zunajzakonski skupnosti, 12 % je samskih, 12 % je ločenih, 10
% drugič poročenih in 2 % je vdov(cev). Večina učiteljic je v otroštvu (92 %)
živela v jedrni družini, 8 % v razširjeni družini, 4 % v enostarševski družini
in 4 % v reorganizirani družini. Izkušenj z življenjem v istospolni, zvezdni,

163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168