Page 151 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 151
oblikovanje prostorskih pr edstav pr i učencih ...

Analiza razlik v znanju geometrije med učenci ES in KS v končnem
stanju
V končnem stanju smo prav tako preverili, kako dobro učenci poznajo
osnovne geometrijske pojme in dejstva ter preverili njihovo zmožnost za
reševanje geometrijskih problemov. Na podlagi tega smo analizirali razli-
ke med učenci ES in KS.
V nadaljevanju so prikazani osnovni statistični parametri končnega
testa v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev (Tabela 17).

Tabela 17: Osnovni statistični parametri končnega testa v poznavanju osnovnih
geometrijskih pojmov

Dosežki učencev v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev

Skupina N Aritmetična Dosežek Standardni Standardna napaka Min Max
sredina v% odklon aritmetične sredine 8

ES 62 5,65 70,6 % 1,934 0,246 0

KS 51 4,24 53,0 % 1,807 0,253 08

V končnem stanju so se pokazale razlike v dosežkih učencev ES in KS
v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev, in sicer v korist
učencev ES. Učenci ES so v povprečju dosegli 5,65 točke, učenci KS pa 4,24
točke (Tabela 17).

V začetnem stanju so se pokazale pomembne razlike v dosežkih
učencev ES in KS v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev
v korist učencev KS. Začetne razlike med skupinama smo vključili v stati-
stično analizo, sicer bi lahko bili zaključki v končnem stanju pristranski.
Objektivnost smo si zagotovili z analizo kovariance, s katero smo prilago-
dili rezultate končnega testa pri poznavanju osnovnih geometrijskih poj-
mov in dejstev tako, da smo zmanjšali napako variance, ki so jo povzročili
rezultati začetnega testa pri poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov
in dejstev.

Pri ocenjevanju primernosti analize kovariance je še posebej po-
membno, da potrdimo predpostavko o homogenosti regresijskih koeficien-
tov. Ugotovili smo, da je ta predpostavka pri poznavanju osnovnih geome-
trijskih pojmov upravičena (p = 0,772), zato lahko razlike med skupinama
preverimo z analizo kovariance (Tabela 18).

151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156