Page 150 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 150
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju
Opazimo, da so bili sedmošolci iz KS pred izvajanjem eksperimenta
boljši od svojih vrstnikov iz ES v poznavanju osnovnih geometrijskih poj-
mov in dejstev. Učenci KS so v povprečju dosegli 6,18 točke, učenci ES pa
5,05 točke. Ali so te razlike statistično pomembne, smo preverili s t-pre-
izkusom, ki je pokazal, da se učenci iz KS in ES statistično pomembno
razlikujejo v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev (t
(110,922) = −4,029, p < 0,05).
Glede na izračun aritmetične sredine, t-koeficienta in ravni statistične
pomembnosti t-koeficienta je bila KS pomembno boljša kot ES pri reševa-
nju nalog začetnega testa, kjer je bilo treba prepoznati osnovne geometrij-
ske pojme in dejstva.
Z začetnim testom smo preverili znanje učencev tudi na najvišjih rav-
neh ter analizirali razlike med ES in KS v začetnem stanju v sposobnosti re-
ševanja zahtevnejših geometrijskih problemov. V nadaljevanju so prikaza-
ne osnovni statistični parametri začetnega testa (Tabela 16).
Tabela 16: Osnovni statistični parametri začetnega testa v reševanju zahtevnejših
geometrijskih problemov
Dosežki učencev v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev
Skupina N Aritmetična Dosežek Standardni Standardna napaka Min Max
sredina v% odklon aritmetične sredine 8
ES 62 1,58 19,8 % 2,214 0,281 0
KS 51 1,92 24,0 % 2,497 0,350 08
V preglednici (Tabela 16) vidimo, da so sedmošolci iz KS v začetnem
testu nekoliko boljše reševali zahtevnejše geometrijske probleme kot učen-
ci iz ES. V povprečju so dosegli višje rezultate: učenci ES so v povprečju do-
segli 1,58 točke, učenci KS pa 1,92 točke.
Kljub nekoliko višjemu dosežku učencev KS glede na dosežek učencev
ES v sposobnosti reševanja zahtevnejših geometrijskih problemov pa raz-
like niso statistično pomembne, kar pokaže t-preizkus (t(111) = −0,769, p >
0,05).
Glede na izračunane aritmetične sredine, t-koeficienta in ravni stati-
stične pomembnosti smo ugotovili, da sta bili ES in KS v začetnem stanju
izenačeni v sposobnosti reševanja zahtevnejših geometrijskih problemov,
saj med dosežki ES in KS ni statistično pomembnih razlik
150
Opazimo, da so bili sedmošolci iz KS pred izvajanjem eksperimenta
boljši od svojih vrstnikov iz ES v poznavanju osnovnih geometrijskih poj-
mov in dejstev. Učenci KS so v povprečju dosegli 6,18 točke, učenci ES pa
5,05 točke. Ali so te razlike statistično pomembne, smo preverili s t-pre-
izkusom, ki je pokazal, da se učenci iz KS in ES statistično pomembno
razlikujejo v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev (t
(110,922) = −4,029, p < 0,05).
Glede na izračun aritmetične sredine, t-koeficienta in ravni statistične
pomembnosti t-koeficienta je bila KS pomembno boljša kot ES pri reševa-
nju nalog začetnega testa, kjer je bilo treba prepoznati osnovne geometrij-
ske pojme in dejstva.
Z začetnim testom smo preverili znanje učencev tudi na najvišjih rav-
neh ter analizirali razlike med ES in KS v začetnem stanju v sposobnosti re-
ševanja zahtevnejših geometrijskih problemov. V nadaljevanju so prikaza-
ne osnovni statistični parametri začetnega testa (Tabela 16).
Tabela 16: Osnovni statistični parametri začetnega testa v reševanju zahtevnejših
geometrijskih problemov
Dosežki učencev v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev
Skupina N Aritmetična Dosežek Standardni Standardna napaka Min Max
sredina v% odklon aritmetične sredine 8
ES 62 1,58 19,8 % 2,214 0,281 0
KS 51 1,92 24,0 % 2,497 0,350 08
V preglednici (Tabela 16) vidimo, da so sedmošolci iz KS v začetnem
testu nekoliko boljše reševali zahtevnejše geometrijske probleme kot učen-
ci iz ES. V povprečju so dosegli višje rezultate: učenci ES so v povprečju do-
segli 1,58 točke, učenci KS pa 1,92 točke.
Kljub nekoliko višjemu dosežku učencev KS glede na dosežek učencev
ES v sposobnosti reševanja zahtevnejših geometrijskih problemov pa raz-
like niso statistično pomembne, kar pokaže t-preizkus (t(111) = −0,769, p >
0,05).
Glede na izračunane aritmetične sredine, t-koeficienta in ravni stati-
stične pomembnosti smo ugotovili, da sta bili ES in KS v začetnem stanju
izenačeni v sposobnosti reševanja zahtevnejših geometrijskih problemov,
saj med dosežki ES in KS ni statistično pomembnih razlik
150