Page 150 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 150
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

Opazimo, da so bili sedmošolci iz KS pred izvajanjem eksperimenta
boljši od svojih vrstnikov iz ES v poznavanju osnovnih geometrijskih poj-
mov in dejstev. Učenci KS so v povprečju dosegli 6,18 točke, učenci ES pa
5,05 točke. Ali so te razlike statistično pomembne, smo preverili s t-pre-
izkusom, ki je pokazal, da se učenci iz KS in ES statistično pomembno
razlikujejo v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev (t
(110,922) = −4,029, p < 0,05).

Glede na izračun aritmetične sredine, t-koeficienta in ravni statistične
pomembnosti t-koeficienta je bila KS pomembno boljša kot ES pri reševa-
nju nalog začetnega testa, kjer je bilo treba prepoznati osnovne geometrij-
ske pojme in dejstva.

Z začetnim testom smo preverili znanje učencev tudi na najvišjih rav-
neh ter analizirali razlike med ES in KS v začetnem stanju v sposobnosti re-
ševanja zahtevnejših geometrijskih problemov. V nadaljevanju so prikaza-
ne osnovni statistični parametri začetnega testa (Tabela 16).

Tabela 16: Osnovni statistični parametri začetnega testa v reševanju zahtevnejših
geometrijskih problemov

Dosežki učencev v poznavanju osnovnih geometrijskih pojmov in dejstev

Skupina N Aritmetična Dosežek Standardni Standardna napaka Min Max
sredina v% odklon aritmetične sredine 8

ES 62 1,58 19,8 % 2,214 0,281 0

KS 51 1,92 24,0 % 2,497 0,350 08

V preglednici (Tabela 16) vidimo, da so sedmošolci iz KS v začetnem
testu nekoliko boljše reševali zahtevnejše geometrijske probleme kot učen-
ci iz ES. V povprečju so dosegli višje rezultate: učenci ES so v povprečju do-
segli 1,58 točke, učenci KS pa 1,92 točke.

Kljub nekoliko višjemu dosežku učencev KS glede na dosežek učencev
ES v sposobnosti reševanja zahtevnejših geometrijskih problemov pa raz-
like niso statistično pomembne, kar pokaže t-preizkus (t(111) = −0,769, p >
0,05).

Glede na izračunane aritmetične sredine, t-koeficienta in ravni stati-
stične pomembnosti smo ugotovili, da sta bili ES in KS v začetnem stanju
izenačeni v sposobnosti reševanja zahtevnejših geometrijskih problemov,
saj med dosežki ES in KS ni statistično pomembnih razlik

150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155