Page 155 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 155
oblikovanje prostorskih pr edstav pr i učencih ...

znavanju osnovnih geometrijskih pojmov kot tudi pri reševanju zahtevnej-
ših geometrijskih problemov.

Pokazali smo, da za uspešno in ustrezno vizualizacijo je uporaba di-
daktičnih sredstev in pripomočkov nujna, in to ne glede na stopnjo učenja
geometrije. Sredstva, ki omogočajo hkrati vizualizacijo in manipuliranje
(npr. geoplošča), olajšajo izgradnjo geometrijskih konceptov in omogoča-
jo ustrezne miselne predstave. Poleg tega so v veliko pomoč pri samostoj-
nem raziskovanju, reševanju geometrijskih problemov in aktivni udeležbi
pri pouku. Učenci tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja naj ne bodo
deležni pouka, kjer pasivno poslušajo razlago učitelja in si geometrijske ele-
mente vizualizirajo le s skico. Tak način vizualizacije namreč ni dovolj, saj
so skice velikokrat vir napačnih predstav.

Glede na izsledke naše raziskave bi morali spremeniti način učenja in
poučevanja geometrije, saj bi moral biti osrednji namen pouka geometrije
v osnovni šoli razvijati prostorsko zaznavo učencev. S tem bi pripomogli k
primerljivejšemu znanju nekaterih vsebin iz geometrije naših osnovnošol-
cev z vrstniki po vsem svetu.

Rezultati naše raziskave so uporabni pri načrtovanju pouka geometri-
je in izobraževanju učiteljev in bodočih učiteljev za poučevanje geometrije
na vseh treh stopnjah vzgojno-izobraževalnega obdobja ter za snovalce uč-
nega načrta matematike in pisce matematičnih učbenikov ter drugih gra-
div. Učni načrt in matematični učbeniki namreč imajo poglavitno vlogo pri
načrtovanju pouka, saj učitelji načrtujejo pouk na podlagi potrjenih in ve-
ljavnih gradiv, ki jih imajo na razpolago. Zato bi bilo treba analizirati učne
načrte, učbenike in delo učiteljev pri pouku matematike tistih držav, kate-
rih učenci v primerjavi z našimi dosegajo višje rezultate pri geometriji na
mednarodnih raziskavah, kot sta TIMSS in PISA.

Literatura

Ben-Chaim, David, Lappan, Glenda in Houang, Richard T. »The Effect if In-
struction on Spatial Visualization Skills of Middle School Boys and Girls.«
American Educational Research Journal 25, št. 1 (1988): 51–71.

Bishop, Alan J. »Spatial Abilities and Mathematics Education: A Review.« Edu-
cational Studies in Mathematics 11, št. 3 (1980): 257–269.

Bryant, Peter. Key understandings in mathematics learning. Paper 5: Understan-
ding space and its representation in mathematics. London: Nuffield Fun-
dation, 2009.

155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160