Page 114 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. ▪︎ Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2018. Digitalna knjižnica, Dissertationes 26
P. 114
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju

uspešnosti z visokošolskimi ustanovami, ankete o zadovoljstvu mednaro-
dnih študentov itn., kar dokazuje, da se bo trend merjenja, ocenjevanja in
zagotavljanja kakovosti v internacionalizaciji visokega šolstva tudi v priho-
dnosti nadaljeval in se bo verjetno samo še krepil.

Primer Slovenije
Obravnava teme prispevka zahteva preučitev osrednjega vprašanja v slo-
venskem kontekstu, in sicer v okviru internacionalizacije zunanjih in not-
ranjih sistemov zagotavljanja kakovosti ter zagotavljanja kakovosti v inter-
nacionalizaciji slovenskega visokega šolstva.

Internacionalizacija zunanjih in notranjih sistemov zagotavljanja
kakovosti v slovenskem visokem šolstvu
Vključevanje v različne mednarodne organizacije je ena najpomembnejših
dejavnosti NAKVIS-a. Njegov predhodnik, Svet za visoko šolstvo, je npr.
maja 2008 postal polnopraven član Mreže srednje- in vzhodnoevropskih
agencij za zagotavljanje kakovosti v visokem šolstvu (CEEN), junija 2013
je NAKVIS uspešno podaljšal članstvo v ECA, oktobra 2013 je postal del
Evropskega registra za zagotavljanje kakovosti v visokem šolstvu (EQAR),
od leta 2014 pa je tudi polnopraven član Mednarodne mreže agencij za za-
gotavljanje kakovosti v visokem šolstvu (INQAAHE). Po dveh uspešnih
zunanjih evalvacijah (aprila 2013 in novembra 2014), ki sta presojali skla-
dnost delovanja agencije z drugim in tretjim delom ESG (glej ENQA, 2005),
je agencija marca 2015 postala tudi ena izmed 49 članic ENQA, in s tem do-
kazala, da deluje skladno s standardi in smernicami, ki so bili sprejeti na
mednarodni ravni, in da prispeva k izgradnji skupnega prostora evropske-
ga visokošolskega izobraževanja.
NAKVIS sodeluje tudi v različnih mednarodnih projektih; v projektu
MULTRA (Multilateral Agreement on the Mutual Recognition of Accredi-
tation Results regarding Joint Programmes), ki pod okriljem ECA združuje
12 agencij iz EVP, so bili npr. vzpostavljeni večstranski sporazumi o med-
sebojnem priznavanju odločitev o akreditaciji skupnih programov, vklju-
čen pa je npr. tudi v Platformo izmenjave ekspertov (ECA’s Experts Exchan-
ge Platform – EEEP), ki je namenjena medsebojni izmenjavi usposobljenih
strokovnjakov preko meja.6

6 http://www.nakvis.si/sl-SI/Content/Details/255 (10. 1. 2018).

114
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119