Page 98 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 98
ela 8: Povprečja skupin

Spremenljivke Aritmetična sredina
Preizkusa predbralnih zmožnosti
Skupina 1 Skupina 2 Celoten vzorec

Prepoznavanje rim 8,75 6,67 8,32

Sinteza zlogov 9,84 8,97 9,66

Analiza zlogov 9,00 7,70 8,73

Prepoznavanje prvega glasu 8,45 5,54 7,85

Fonemska diskriminacija 9,31 8,78 9,20

Glasovna analiza 6,86 2,33 5,93

Odstranitev glasu ali zloga 3,17 0,30 2,58

Vidno razlikovanje – natančnost 4,49 2,59 4,10

Kratkotrajni slušni spomin ob vidni opori 4,78 3,10 4,43

Kratkotrajni slušni spomin – števke 7,38 5,90 7,08

Kratkotrajni slušni spomin – povedi 2,08 0,49 1,76

98 Kratkotrajni vidni spomin 7,25 6,02 7,00

Kratkotrajni vidno-prostorski spomin 9,48 6,90 8,95

Hitro avtomatizirano poimenovanje 42,96 50,26 44,46

Priklic besed na določen fonem 3,42 0,87 2,90

Obseg besednega zaklada in razumevanje 7,82 6,90 7,63

Skupina 1 …… skupina otrok brez tveganja za nastanek težav na po-
dročju branja
Skupina 2 …… skupina otrok s tveganjem za nastanek težav na področ-
ju branja

Pri pregledu aritmetičnih sredin rezultatov po posameznih spremenl-
jivkah v Tabeli 8 ugotavljamo, da v vseh primerih obstajajo razlike med rezulta-
ti skupine 1 in skupine 2. V primerjavi s skupino 2 imajo otroci v skupini 1 višje
aritmetične sredine pri vseh spremenljivkah preizkusa predbralnih zmožnos-
ti, razen pri hitrem avtomatiziranem poimenovanju, kjer nižji rezultat pomeni
krajši čas poimenovanja predmetov, ne.

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103