Page 103 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 103
embnejših veščin za uspeh posameznika tako na šolskem kot na ostalih 103
področjih socialnega in delovnega okolja. Učitelji in vzgojitelji lahko s svojim
znanjem in z izvajanjem raznolikih dejavnosti za spodbujanje predbralnega
razvoja pripomorejo k zmanjševanju razlik med učno uspešnimi in manj us-
pešnimi posamezniki. Za večino teh otrok bi bilo dovolj, da bi izvajali le dob­
ro poučevalno prakso v okviru rednega kurikuluma. Manjši delež otrok, ki kaže
tveganje za nastanek težav na področju branja, bi potreboval intenzivnej­
še individualne oz. skupinske programe pomoči. Cooke idr. (2010) razlagajo,
da zgodnje intervencije v predšolskem oz. zgodnješolskem obdobju, ki pred-
videvajo direktne, eksplicitne in sistematične inštrukcije za razvoj pomanjklji-
vo razvitih predbralnih zmožnosti, vztrajno kažejo na učinkovito odpravljanje
oz. zmanjševanje mnogih dolgo trajajočih težav na področju branja.

Literatura

Al Otoiba, S., in Fuchs, D. (2006): Who are the young children for whom best
practices in reading are ineffective? Journal of Learning Disabilities, 39,
414–431.

Aouad, J., in Savage, R. (2009). The Component Structure of Preliteracy Skills
Further Evidence for the Simple View of Reading. Canadian Journal of
School Psychology, 24(2), 183–200.

Arina, S., Gathercole, S. in Stella, G. (2015). The role of the working memory in
the early phases of learning to read. Applied Psychology Bulletin, 64(273),
31–52.

Batson-Magnuson, L. (2010). Phonological and Non-Phonological Language
Skills as Predictors of Early Reading Performance. Pro Quest LLC Ph.D. Disser-
tation, University of Medicine and Dentistry of New Jersey.

Carnine, D., Silbert, J., Kameenui, E. J. in Tarver, S. G. (2004). Direct instruction
reading (4th edition). New York: Merrill.

Carroll M. J., Solity, J. in Shapiro, R. L. (2016). Predicting dyslexia using preread-
ing skills: the role of sensorimotor and cognitive abilities. Journal of child
psychology and psychiatry, 57(6), 750–758.

Christopher, M. E., Hulslander, J., Byrne, B., Samuelsson, S., Keenan, J. M., Pen-
nington, B. idr. (2015). Genetic and environmental etiologies of the longitu-
dinal relations between prereading skills and reading. Child Development,
86, 342–361.

Cooke, N. L., Kretlow, A. G. in Helf, S. (2010). Supplemental Reading Help for Kin-
dergarten Students: How Early Should You Start? Preventing School Failure,
54(3), 137–144.

zgodnje odkrivanje težav na področju branja
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108