Page 93 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 93
izkus Področje, ki ga preverjamo Pripomočki

HITRO POIMENOVANJE Hitro avtomatizirano Odgovorni list, pisalo, što-
poimenovanje parica, predloga s slikami
predmetov

Opis preizkusa
Otrok mora v množici petih različnih narisanih predmetov (miza, knjiga, stol, skodelica in ključ),
ki so v različnem zaporedju razporejeni v 6 vrstic (vseh predmetov, ki se večkrat ponovijo, je 30),
čim hitreje in čim natančneje po vrsti poimenovati vse predmete. Medtem merimo čas (zapiše-
mo v sekundah).

Način beleženja odgovorov
Ko otrok konča z imenovanjem vseh predmetov, ustavimo štoparico in v tabelo zapišemo čas
reševanja v sekundah. V tabelo zabeležimo število napačno poimenovanih predmetov.

PRIKLIC BESED Priklic besed na: Odgovorni list, štoparica,
- določen fonem pisalo
- določeno nadpomenko

Opis preizkusa 93
Sestavljen je iz dveh delov:
1. del: Otrok ima 1 minuto časa, da našteje čim več besed, ki se začnejo na glas P. Npr. na glas
t se začnejo torta, torba, trgovina … Povemu mu, da ne sme naštevati imen oseb, kot je npr.
Tanja.
2. del: V drugem delu pa mora v 1 minuti našteti čim več vrst hrane. Otroku ponudimo primer
klobasa in ga spodbudimo k naštevanju hrane, ki jo še pozna.

Način beleženja odgovorov
1. del: Otrok ima 1 minuto časa za naštevanje besed. Zabeležimo vsako besedo, ki jo našteje.
Vsako besedo na glas P točkujemo z 1 točko, besedo na drug glas točkujemo z 0 točkami. Prav
tako z 0 točkami točkujemo imena oseb.
2. del: Otrok ima 1 minuto časa za naštevanje hrane. Zabeležimo vsako besedo, ki jo otrok našte-
je. Vsako besedo, ki pomeni hrano, točkujemo z 1 točko. Besedo, ki ne označuje hrane, točku-
jemo z 0 točk.

OSNOVNO BESEDIŠČE IN Obseg besednega zaklada in Odgovorni list, pisalo, PPT
RAZUMEVANJE razumevanje – osnovno besedišče in
razumevanje

Opis preizkusa
S pomočjo predstavitve v Power Pointu otroku pokažemo različne slike. Pri vsaki predstavitvi
mu glasno povemo poved (npr. Ženska s svetlimi lasmi, ki ne teče). Otrok mora izmed štirih slik
izbrati sliko, ki ustreza slišani povedi. Preizkus vsebuje 10 povedi.

Način beleženja odgovorov
Če otrok pokaže na sliko, ki ustreza povedani povedi, točkujemo z 1 točko. Če otrok pokaže
sliko, ki ni ustrezna, ali če ničesar ne pokaže, točkujemo z 0 točk.

Test zgodnjih bralnih zmožnosti

V raziskavi smo uporabili Test zgodnjih bralnih zmožnosti avtorice B. Jurišić
(2001), ki je prvotno namenjen otrokom, starim od 5 do 6 let. S. Pečjak (2010)
meni, da je primeren za preverjanje zgodnjih bralnih zmožnosti pri otrocih pred
vstopom v šolo (od četrtega leta dalje) in tudi za učence prvega vzgojno-izo-
braževalnega obdobja osnovne šole. Na podlagi testa lahko otroke razdelimo

zgodnje odkrivanje težav na področju branja
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98