Page 97 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 97
spremenljivke Okrajšava Opis merjenja Vrednost
spremenljivke
Začetno branje z ZBD število točk, od 0 do 6 točk
dekodiranjem doseženih pri šestih
nalogah od 0 do 4 točke
Hitrost branja HB število prebranih
besed v 10-ih sekun-
dah (če je besed več
kot 4, dobi 4 točke)

Postopek zbiranja podatkov 97

Podatke za raziskavo smo zbirali od januarja do maja leta 2014 ter od februar-
ja do maja leta 2015 na različnih vrtcih in osnovnih šolah. Najprej smo ravnatel-
je seznanili z raziskavo in jih prosili za dovoljenje za izvajanje raziskave na
njihovih šolah oz. vrtcih. Ko smo pridobili dovoljenja, smo v sodelovanju s šol-
skimi svetovalnimi delavci razdelili soglasja učiteljem oz. vzgojiteljem, ki so jih
posredovali staršem otrok. V vzorec smo vključili otroke, stare od 5 do 7 let, kat-
erih starši so soglašali s sodelovanjem v raziskavi. Vsa testiranja otrok so po-
tekala individualno in v dveh delih (v različnih dneh); obakrat po približno 25
minut. Testiranja so bila poenotena z navodili, po katerih so preizkusi potekali.
Vsa testiranja otrok je opravila avtorica naloge sama.

Postopek obdelave podatkov

Podatke smo obdelali s pomočjo programa SPSS. Uporabili smo diskrimina-
tivno analizo za prikaz razlik med skupino otrok, ki kažejo tveganje za nastanek
motenj branja, in skupino otrok brez tveganja.

Rezultati z razpravo

V Tabeli 8 so prikazana povprečja obeh skupin in skupno povprečje. Skupino
otrok, ki kažejo tveganje za nastanek težav na področju branja, sestavlja 63
otrok, starih od 5 do 7 let, ki so na Testu zgodnjih bralnih zmožnosti doseg-
li za več kot eno verjetnostno napako nižji rezultat od povprečnega rezultata
v svoji starostni skupini. Otroci, ki imajo globalni rezultat (povprečje iz stand-
ardiziranih z-vrednosti) za več kot eno verjetnostno napako (tj. 0,6742 stand-
ardnega odklona) pod povprečnim rezultatom, so uvrščeni v skupino otrok s
primanjkljajem na tem področju (Jerman, 2000). Skupino otrok brez tveganja
za nastanek težav na področju branja sestavlja 244 otrok. Spremenljivki hitrost
vidnega razlikovanja in priklic besed na določeno nadpomenko smo izločili iz
analize, ker imata nizek koeficient diskriminativnosti.

zgodnje odkrivanje težav na področju branja
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102