Page 95 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 95
Kriterijska spremenljivka

Glede na rezultat na Testu zgodnjih bralnih zmožnosti smo otroke razdelili v
dve skupini, in sicer:

− skupino otrok brez tveganja za nastanek težav na področju branja,
− skupino otrok, ki kažejo tveganje za nastanek težav na področju

branja.

Tabela 7: Opis spremenljivk

Ime spremenljivke Okrajšava Opis merjenja Vrednost
spremenljivke

PREIZKUS PREDBRALNIH ZMOŽNOSTI

Prepoznavanje rim PRERIM število točk, od 0 do 10 točk
doseženih na preizk- od 0 do 10 točk
Sinteza zlogov SINZLOG usu rime od 0 do 10 točk 95
število točk, od 0 do 10 točk
Analiza zlogov ANALZLOG doseženih na pre- od 0 do 10 točk
izkusu združevanje od 0 do 10 točk
Prepoznavanje prve- PREPGLAS zlogov od 0 do 10 točk
ga glasu število točk,
doseženih na preizk-
Fonemska FONDIS usu zlogovanje
diskriminacija število točk,
doseženih na preizk-
Glasovna analiza GLASANAL usu prvi glas
število točk,
Odstranitev glasu ODGLAZLO doseženih na pre-
ali zloga besedi brez izkusu fonemska
pomena diskriminacija
število točk,
doseženih na preizk-
usu glaskovanje
število točk,
doseženih na preizk-
usu odstranitev dela
nebesede

Vidno razlikovanje VIDRAZH število pregledanih od 0 do neskončno
simbolov - hitrost simbolov v eni minuti simbolov

Vidno razlik- VIDRAZN število ustrezno
ovanje simbolov rešenih vrstic
– natančnost (vsaka ustrezno pre- od 0 do 7 točk
gledana vrstica se
ovrednoti z eno točko)

Kratkotrajni slušni KSLSP število točk, od 0 do 6 točk
spomin ob vidni opori doseženih na preizk-
usu verbalni spomin

zgodnje odkrivanje težav na področju branja
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100