Page 92 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 92
izkus Področje, ki ga preverjamo Pripomočki

DELOVNI SPOMIN Slušni kratkotrajni spomin Odgovorni list, pisalo
- povedi

Opis preizkusa
Otroku povemo povedi. Za vsako sproti mora povedati, ali trditev drži ali ne. Po sklopu povedi
mora zadnjo besedo vsake povedi ponoviti v ustreznem zaporedju. Preizkus vsebuje 2 sklopa z
dvema povedma in enako število sklopov s tremi povedmi.

Način beleženja odgovorov
V tabelo sproti zapišemo, ali je otrok rekel, da je trditev pravilna ali napačna. Na koncu vsake-
ga sklopa v sivi kvadratek zapišemo ponovljeno zaporedje besed. Pravilen odgovor (pri prever-
janju pravilnosti trditve) točkujemo z 1 točko. Napačen odgovor (pri preverjanju pravilnosti tr-
ditve) točkujemo z 0 točkami. Pravilno ponovljeno zaporedje zadnjih besed točkujemo z 2 oz. s
3 točkami. Za pravilen odgovor štejemo tudi, če otrok postavi besedo v drug sklon. Napačno ali
pomanjkljivo ponovljeno zaporedje zadnjih besed točkujemo z 0 točkami. Za končni seštevek
se upoštevajo samo točke pri pravilnem ponovljenem zaporedju zadnjih besed.

VIDNI SPOMIN Kratkotrajni vidni spomin Odgovorni list, pisalo, list za
reševanje, list za prekrivanje,
rešitve, PPT – vidni spomin.

Opis preizkusa
S pomočjo predstavitve v Power Pointu otroku za nekaj sekund pokažemo določen simbol oz.
92 zaporedje simbolov. Otrok si mora zapomniti simbol oz. simbole in v nizu simbolov obkroži-
ti tistega oz. tiste, ki ga/jih je videl. Težavnost se stopnjuje s številom prikazanih simbolov (od
enega do treh) in z dolžino niza simbolov, med katerimi izbira. Za vsako dolžino prikazanega
zaporedja sta po dva primera. Nizi simbolov, med katerimi otrok izbira, so dolgi od treh do šes-
tih simbolov (en primer s tremi in štirimi nizi, ter dva primera s po petimi in šestimi nizi sim-
bolov). Otroku sproti odkrivamo samo eno vrstico z nizi simbolov, v kateri išče prikazane sim-
bole. Vseh nalog je 6.

Način beleženja odgovorov
Če otrok najde v seriji simbolov vse simbole, ki jih je pred tem videl, dobi 1, 2 oz. 3 točke (glede
na število prikazanih simbolov). Delno pravilno obkrožene simbole, nepravilno obkrožene ali če
otrok ničesar ne obkroži, točkujemo z 0 točkami.

VIDNO-PROSTORSKI SPOMIN Kratkotrajni Odgovorni list, pisalo, PPT
vidno-prostorski spomin – vidno-prostorski spomin,
svinčnik, list za reševanje,
rešitve, škarje

Opis preizkusa
Otroku povemo zgodbo, da mačka lovi miš, zato se miš skriva po luknjah. S pomočjo računal-
niške predstavitve pokažemo, kako potuje miška. Otrok si mora zapomniti smer njene poti in
nato na listu v ustreznem zaporedju povezati luknje (s pomočjo puščic otrok označi pot oz.
naredi piko, če ostane miš samo v eni luknji). List za reševanje je sestavljen iz osmih kvadratov,
ki imajo devet lukenj, razporejenih v tri vrstice oz. tri stolpce. Predhodno list za reševanje raz-
režemo na posamezne dele – primer in 8 nalog. Težavnost nalog se stopnjuje z dolžino poti, ki
jo prepotuje miška. Najprej naredi pot samo do ene točke, v osmem preizkusu pa prepotuje do
štirih točk. Za vsako stopnjo težavnosti sta na voljo dve nalogi.

Način beleženja odgovorov
Kadar otrok nariše v celoti pravilno pot, dobi 1, 2, 3 oz. 4 točke. Delno ustrezno narisano pot,
neustrezno narisano pot ali če ničesar ne nariše, točkujemo z 0 točkami.

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97