Page 28 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 28
TRDITVE 2011 2013 t Učitelji
Pogovor o kulturnih oko- M SD M SD M SD
liščinah v določenem obd- 2,64 1,05
obju me spodbudi k iskanju 2,41 1,15 3,59*** 3,4 0,828
dodatnih informacij. 3,57 1,14
Pri samostojnem razisk- 2,80 1,04 3,60 1,10 -0,38 3,8 1,146
ovanju kulturnih okoliščin 2,73 1,20 3,01 1,09 -3,28* 3,93 1,033
uporabljam različne vire. 2,90 1,25 -2,34** 3,8 0,676
V medijih spremljam kul- 2,44 1,36
turno dogajanje. 2,22 1,35 2,71** 3,4 1,183
Kulturne prireditve obisku-
jem tudi izven šole (na last-
no pobudo).
Vključujem se v kulturne
dejavnosti v mojem kraju
(npr. dramska skupina, pe-
vski zbor, literarni večeri).

28 Opombe: *** p < 0,001, ** p < 0,01, * p < 0,05.

Spremljanje kulturnega dogajanja je glede na evropske smernice in učni
načrt pomembna strategija za razvijanje kulturne zavesti, vendar je iluzorno
pričakovati, da bodo srednješolci posvečali pozornost kulturnim dogodkom,
če jih k temu z lastnim vzgledom ne spodbuja učitelj. Pomanjkanje spodbud
potrjujejo nižje ocene, ki so jih tem dejavnostim prisodili dijaki. Že v prvem le-
tniku so jih vrednotili pod povprečjem, tako pa ostaja tudi v tretjem letniku.
Zlasti se je znižala ocena trditve o spremljanju nagrajencev s področja kultu-
re, kar bi lahko bila posledica bližajoče se mature, ki poznavanja teh vsebin ne
preverja. Verjetno se zaradi istega razloga dijaki v tretjem letniku redkeje vklju-
čujejo v kulturno dogajanje zunaj šole oz. v domačem okolju.

V drugem delu vprašalnika – ta je meril odnos dijakov do dejavnosti – so se
pokazale statistično pomembne razlike med obema merjenjema pri petih trdi-
tvah: v tretjem letniku so statistično pomembno višje kot v prvem letniku oce-
nili spoštovanje do nacionalnega bogastva, iskanje informacij po spletu, nižje
pa uporabo pisnih virov ter glasbeno in likovno ustvarjanje ob literarnem be-
sedilu (Tabela 2).

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33