Page 126 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 126
su izobraženja za ranljive skupine oseb – otroke s posebnimi potrebami. Priču-
joča raziskava bo strokovnjake za delo z osebami s CP vzpodbudila k uporabi
koncepta vzpostavljanje delovnega odnosa, kot ga definira Čačinovič Vogrin-
čič (2002). To bo učencem s CP omogočilo sodelovanje v izvirnem delovnem
projektu pomoči in dalo možnost, da izrazijo svoja stališča, mnenja, stiske in te-
žave v procesu izobraževanja, ter jim omogočilo oblikovanje rešitev, ki jim bo-
do prinesle kvalitetno izobraževanje in življenje po njihovih merilih kakovosti.

Opozoriti pa želimo še, da mora strokovno delo več pozornosti nameniti
socialni integraciji učencev s cerebralno paralizo in se natančneje osredotoči-
ti na aktivnosti, ki bodo vzpodbujale sprejemanje vseh učencev ter bodo v po-
moč pri razvijanju sociopragmatičnih spretnosti.

Literatura

Bratož, M. (2004). Integracija učencev s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi
potrebami. V Š. Krapše (ur.), Otroci s posebnimi potrebami (9–49). Nova Gor-

126 ica: Educa.
Bratec, J. (1999). Sonček – zveza društev za cerebralno paralizo Slovenije. V
A. Mikuš Kos (ur.), Različnim otrokom enake možnosti (179–180). Ljubljana:
Zveza prijateljev mladine Slovenije.
Brandon, D. in Brandon, A. (1994). Jin in Jang načrtovanja psihosocialne skrbi.
Ljubljana: Visoka šola za socialno delo.
Caf, B. (2008). Etične dileme integracije in inkluzije. Socialna pedagogika XII (1),
91–113.
Čačinovič Vogrinčič, G. (2002). Koncept delovnega odnosa v socialnem delu.
Socialno delo, 41(2), 91–97.
Čačinovič Vogrinčič, G. (2006). Nova paradigma v sodelovanju med otrokom,
starši in šolo: soustvarjanje pomoči. V M. Kavkler, M. Klug, M. Košak Babud-
er in M. Štrbenk (ur.), Otroci in mladostniki s specifičnimi učnimi težavami
– spodbujanje, podpiranje in učinkovita pomoč. Zbornik prispevkov (63–67).
Ljubljana: Društvo BRAVO – Društvo za pomoč otrokom in mladostnikom
s specifičnimi učnimi težavami.
Damjan, H. (2009). Rehabilitacija otrok: Tehnologija in/ali družina. Rehabilitac-
ija, VIII(1), 18–22.
Damjan, H., in Groleger-Sršen, K. (2010). Z dokazi podprta habilitacija otrok s
cerebralno paralizo. Rehabilitacija, IX(1), 138–150.
Farrell, M. (2005). Key issues in special education: raising standards of pupils at-
tainment and achievement. London: Rotledge.

raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131