Page 131 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Documenta 12
P. 131
Dijaki v dijaških domovih so v skladu s Pravilnikom o bivanju v dijaških 131
domovih (2006) vključeni v domsko dijaško skupnost, predstavniški organ di-
jakov. Ob začetku šolskega leta vzgojne skupine izvolijo svoje predsednike in
ostale organe, kot so predstavniki za higieno, šport, prehrano ter kulturo, ki na-
to zastopajo interese vzgojnih skupin. Pod mentorstvom pedagoškega osebja
mesečno sestankujejo in analizirajo stanje na področju učne, vzgojne in pros-
točasne problematike.

Zaradi opažanj, da z razširjeno uporabo mobilne tehnologije prihaja tu-
di do sprememb pri medsebojnih interakcijah med dijaki, smo se odločili za
izpeljavo raziskovalne naloge, ki smo jo prijavili na natečaj Mladi za napredek
Maribora.

Mladostniki in uporaba mobilne tehnologije

Za številne dijake je mobilni telefon postal potreben in naraven element vsak-
danjega življenja. Na eni strani ga uporabljajo kot komunikacijsko napravo, na
drugi pa jim služi tudi za samoorganizacijo. Po daljšem spremljanju uporabe
mobilne tehnologije pri mladostnikih, ki bivajo v našem dijaškem domu, smo
ugotovili, da so slednji na svoje naprave predvsem zelo navezani, kar navaja
tudi Lasen (2004). Ta v Podobnik (2006: 19–20) omenjena opažanja potrjuje z iz-
javo, da so mobilni telefoni postali emocionalne tehnologije – objekti, ki posre-
dujejo izražanje, razkrivanje, doživljanje in komunikacijo občutkov ter čustev,
vezanih predvsem na vsebine, shranjene v pomnilnikih naprav. Posledično pri-
sotnost mobilnega telefona v vsakdanjem življenju prispeva tudi k spremenje-
nemu razvoju posameznikovih družbenih spretnosti ter emocionalnega obna-
šanja in tako vpliva tudi na drugačne vrstniške odnose.

Mladi za napredek Maribora

Mladi za napredek Maribora je vsakoletno tekmovanje raziskovalcev, ki pote-
ka že od leta 1982. Sprva je bilo organizirano s strani Mestne občine Maribor,
od leta 2007 pa poteka pod okriljem Zveze prijateljev mladine Maribor. Projekt
spodbuja in širi ustvarjalnost ter inovativnost mladih, jih uči samostojnega ra-
ziskovalnega dela in vzbuja zavest o soodgovornosti za razvoj okolja, v kater-
em živimo.

V omenjenem projektu vsako leto sodeluje več kot 300 mladih razisk-
ovalcev iz višjih razredov mariborskih osnovnih in srednjih šol ter dijaških do-
mov, ki oddajajo več kot 200 raziskovalnih nalog in inovacijskih predlogov na
več kot 30 raziskovalnih področjih. V tridesetih letih, do leta 2013, je v projek-
tu sodelovalo 13.438 avtorjev, ki so oddali 6.255  raziskovalnih nalog in inovaci-
jskih predlogov pod mentorstvom pedagoškega osebja (ZPM, 2016).

raziskovalno delo v dijaških domovih: uporaba pametne mobilne telefonije in družabno življenje dijakov
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136