Page 44 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 44
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
izvajajo večino magistrskih študijskih programov, želijo povečati tudi le-
tno število tujih študentov, vpisanih vanje (s 300 na 640).2 Motivi za inter-
nacionalizacijo Univerze Twente so po mnenju enega izmed intervjuvancev
»najprej akademski; kot pravi univerza – diplomanti iz Univerze Twente
naj bodo globalni državljani – zato želi biti najprej mednarodna univerza,
in drugič, /.../ v prihodnosti bo manj /domačih/ študentov, zato bi potrebo-
vali mednarodne študente – v smislu števila študentov. Torej ima tudi eko-
nomski razlog.« (Intervju 2, 31. 5. 2016).
Ena izmed prednostnih nalog nizozemskih visokošolskih institucij je
tudi razvoj dejavnosti v okviru internacionalizacije doma; Saxion univer-
za uporabnih znanosti npr. mednarodni element vključuje v vsak študijski
program, vsi diplomanti pa morajo bodisi v okviru mednarodnih progra-
mov oz. preko študija na partnerski instituciji v tujini pridobiti 30 kredi-
tnih točk, ki se nanašajo na mednarodne vidike njihove stroke.3
Poleg tega se na Nizozemskem precejšnjo pozornost posveča tudi
vprašanju ocenjevanja kakovosti internacionalizacije; na osnovi pobude
nizozemske organizacije za akreditacijo (NVAO) je Evropski konzorcij za
akreditacijo (ECA) razvil instrument, ki evropskim institucijam oz. njiho-
vim programom daje možnost pridobitve certifikata za kakovost v inter-
nacionalizaciji CeQuInt (Certificate for Quality in Internationalisation).4 V
tem smislu lahko trdimo, da Nizozemska razvija ex ante oz. proaktivne po-
litike internacionalizacije, ki postavljajo državo v ospredje razvoja evrop-
skega visokošolskega izobraževanja.
Analiza gibanj na področju mobilnosti študentov
Kljub temu, da država načrtno razvija tudi dejavnosti internacionalizaci-
je doma za nemobilno večino študentov (npr. mednarodne učilnice; razvoj
učnih izidov, mednarodnih in medkulturnih kompetenc itd.), so dejavno-
sti visokošolskih zavodov še vedno prednostno usmerjene predvsem v več-
jo mobilnost študentov (de Wit idr., 2015). V nadaljevanju zato prispevek na
kratko analizira tudi gibanja v mobilnosti študentov v nizozemskem viso-
košolskem prostoru.
V študijskem letu 2016/17 je bilo v akreditiran študijski program na
nizozemskih javnih visokošolskih zavodih vključenih skupno 81.392 med-
2 Glej https://www.utwente.nl/en/vision2020/.
3 Glej https://www.saxion.edu/site/about-saxion/facts-and-figures.
4 Glej http://ecahe.eu/home/services/internationalisation/certificate-for-quality-in-
-internationalisation/.
44
izvajajo večino magistrskih študijskih programov, želijo povečati tudi le-
tno število tujih študentov, vpisanih vanje (s 300 na 640).2 Motivi za inter-
nacionalizacijo Univerze Twente so po mnenju enega izmed intervjuvancev
»najprej akademski; kot pravi univerza – diplomanti iz Univerze Twente
naj bodo globalni državljani – zato želi biti najprej mednarodna univerza,
in drugič, /.../ v prihodnosti bo manj /domačih/ študentov, zato bi potrebo-
vali mednarodne študente – v smislu števila študentov. Torej ima tudi eko-
nomski razlog.« (Intervju 2, 31. 5. 2016).
Ena izmed prednostnih nalog nizozemskih visokošolskih institucij je
tudi razvoj dejavnosti v okviru internacionalizacije doma; Saxion univer-
za uporabnih znanosti npr. mednarodni element vključuje v vsak študijski
program, vsi diplomanti pa morajo bodisi v okviru mednarodnih progra-
mov oz. preko študija na partnerski instituciji v tujini pridobiti 30 kredi-
tnih točk, ki se nanašajo na mednarodne vidike njihove stroke.3
Poleg tega se na Nizozemskem precejšnjo pozornost posveča tudi
vprašanju ocenjevanja kakovosti internacionalizacije; na osnovi pobude
nizozemske organizacije za akreditacijo (NVAO) je Evropski konzorcij za
akreditacijo (ECA) razvil instrument, ki evropskim institucijam oz. njiho-
vim programom daje možnost pridobitve certifikata za kakovost v inter-
nacionalizaciji CeQuInt (Certificate for Quality in Internationalisation).4 V
tem smislu lahko trdimo, da Nizozemska razvija ex ante oz. proaktivne po-
litike internacionalizacije, ki postavljajo državo v ospredje razvoja evrop-
skega visokošolskega izobraževanja.
Analiza gibanj na področju mobilnosti študentov
Kljub temu, da država načrtno razvija tudi dejavnosti internacionalizaci-
je doma za nemobilno večino študentov (npr. mednarodne učilnice; razvoj
učnih izidov, mednarodnih in medkulturnih kompetenc itd.), so dejavno-
sti visokošolskih zavodov še vedno prednostno usmerjene predvsem v več-
jo mobilnost študentov (de Wit idr., 2015). V nadaljevanju zato prispevek na
kratko analizira tudi gibanja v mobilnosti študentov v nizozemskem viso-
košolskem prostoru.
V študijskem letu 2016/17 je bilo v akreditiran študijski program na
nizozemskih javnih visokošolskih zavodih vključenih skupno 81.392 med-
2 Glej https://www.utwente.nl/en/vision2020/.
3 Glej https://www.saxion.edu/site/about-saxion/facts-and-figures.
4 Glej http://ecahe.eu/home/services/internationalisation/certificate-for-quality-in-
-internationalisation/.
44