Page 39 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 39
Model internacionalizacije visokega šolstva
na Nizozemskem: možnost ali težko dosegljiv
ideal?
Maruša Komotar
V zadnjem času je internacionalizacija visokega šolstva prav gotovo pos-
tala eden tistih trendov, ki po vsem svetu usmerjajo visokošolski razvoj.
Čeprav se v različnih delih sveta odraža na različne načine (de Wit idr.,
2015), se razprave v mednarodni raziskovalni skupnosti še vedno pretežno
osredotočajo na analizo tega trenda v omejenem številu zahodnih indu-
strializiranih držav (npr. Združeno kraljestvo, Avstralija, ZDA). Ker velja
preučiti tudi izkušnje z internacionalizacijo znotraj drugih visokošolskih
sistemov, pričujoči prispevek obravnava model internacionalizacije na Ni-
zozemskem, ki je visokošolsko dejavnost že močno internacionalizirala.
Uvodni del prispevka razpravlja o internacionalizaciji visokega šol-
stva v kontekstu definicije in njenih odrazov »doma« in v »tujini« (vpraša-
nje, kaj je internacionalizacija visokega šolstva). Temu sledi analiza nacio-
nalnih in institucionalnih politik in strategij, ki so postavljene tudi v širši
evropski visokošolski kontekst (vprašanje, kako internacionalizirati viso-
košolsko izobraževanje). V tem delu se prispevek osredotoča tudi na mo-
tive oz. na vprašanje, zakaj internacionalizacija visokega šolstva. Upošte-
vajoč dodano vrednost primerjalnih študij sledi v nadaljevanju obravnava
vprašanja podobnosti in razlik s slovenskimi izkušnjami z internacionali-
zacijo visokega šolstva, medtem ko se v zaključnem delu izpostavlja potre-
ba po upoštevanju soodvisnosti med globalnim, regionalnim, nacionalnim
in institucionalnim razvojem tega trenda.
39
na Nizozemskem: možnost ali težko dosegljiv
ideal?
Maruša Komotar
V zadnjem času je internacionalizacija visokega šolstva prav gotovo pos-
tala eden tistih trendov, ki po vsem svetu usmerjajo visokošolski razvoj.
Čeprav se v različnih delih sveta odraža na različne načine (de Wit idr.,
2015), se razprave v mednarodni raziskovalni skupnosti še vedno pretežno
osredotočajo na analizo tega trenda v omejenem številu zahodnih indu-
strializiranih držav (npr. Združeno kraljestvo, Avstralija, ZDA). Ker velja
preučiti tudi izkušnje z internacionalizacijo znotraj drugih visokošolskih
sistemov, pričujoči prispevek obravnava model internacionalizacije na Ni-
zozemskem, ki je visokošolsko dejavnost že močno internacionalizirala.
Uvodni del prispevka razpravlja o internacionalizaciji visokega šol-
stva v kontekstu definicije in njenih odrazov »doma« in v »tujini« (vpraša-
nje, kaj je internacionalizacija visokega šolstva). Temu sledi analiza nacio-
nalnih in institucionalnih politik in strategij, ki so postavljene tudi v širši
evropski visokošolski kontekst (vprašanje, kako internacionalizirati viso-
košolsko izobraževanje). V tem delu se prispevek osredotoča tudi na mo-
tive oz. na vprašanje, zakaj internacionalizacija visokega šolstva. Upošte-
vajoč dodano vrednost primerjalnih študij sledi v nadaljevanju obravnava
vprašanja podobnosti in razlik s slovenskimi izkušnjami z internacionali-
zacijo visokega šolstva, medtem ko se v zaključnem delu izpostavlja potre-
ba po upoštevanju soodvisnosti med globalnim, regionalnim, nacionalnim
in institucionalnim razvojem tega trenda.
39