Page 32 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 32
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes
gotavljanje boljših podpornih storitev za internacionalizacijo (17 %) ter več
predmetov/predavanj v tujem jeziku (16 %).
V raziskavi Študenti kot soustvarjalci politike slovenskega VŠ, peda-
goške odličnosti, kakovosti in internacionalizacije (Aškerc in Braček Lalić,
2013) smo preverili, kako študenti ocenjujejo usposobljenost akademskega
osebja za delo s tujimi študenti ter njihov interes za udeležbo na študijskem
programu v tujem jeziku. Mnenja študentov so prikazana v Sliki 7, iz kate-
re je razvidno, da študenti usposobljenost akademskega osebja za delo s tu-
jimi študenti ocenjujejo kot razmeroma dobro, medtem ko njihov interes in
pripravljenost za študij v tujem jeziku ni velik.
4,00
3,50 3,37
3,00
2,50 2,24 2,44
2,00
1,50
1,00
0,50
0,00
Akademsko osebje na mojem VŠZ je Za študijski program, v katerega sem Če bi študijski program, ki ga
ustrezno usposobljeno za izvedbo vpisan, bi raje želel, da se izvaja v obiskujem, ponujal module/predmete
predavanj tujim študentom. tujem jeziku. v tujem jeziku, bi se raje odločil/a
zanje.
Slika 7: Mnenja študentov o usposobljenosti akademskega osebja za delo s tujimi študenti
ter njihov interes za udeležbo na študijskem programu v tujem jeziku.
Sklep
V prispevku zajeti in predstavljeni rezultati različnih raziskav dajejo vpog-
led v prvine internacionalizacije visokošolskega izobraževanja v Sloveniji,
in sicer tako z vidika akademskega in strokovnega osebja kot tudi z vidi-
ka študentov, vključno s tistimi, ki so imeli izkušnjo s študijem oz. študent-
sko izmenjavo v tujini. Predstavljeni rezultati kažejo na številne aktivnosti
internacionalizacije na slovenskih visokošolskih zavodih ter na pozitiv-
ne učinke internacionalizacije na kakovost visokošolskega izobraževanja,
kar je v skladu z različnimi študijami in evalvacijami (npr. Teichler in Ma-
iworm, 1997; Bracht idr., 2006; Pavlin, 2009; Flander, 2012; Klemenčič in
Flander, 2013; Klemenčič, Flander in Žagar Pečjak, 2013). Čeprav Maringe
32
gotavljanje boljših podpornih storitev za internacionalizacijo (17 %) ter več
predmetov/predavanj v tujem jeziku (16 %).
V raziskavi Študenti kot soustvarjalci politike slovenskega VŠ, peda-
goške odličnosti, kakovosti in internacionalizacije (Aškerc in Braček Lalić,
2013) smo preverili, kako študenti ocenjujejo usposobljenost akademskega
osebja za delo s tujimi študenti ter njihov interes za udeležbo na študijskem
programu v tujem jeziku. Mnenja študentov so prikazana v Sliki 7, iz kate-
re je razvidno, da študenti usposobljenost akademskega osebja za delo s tu-
jimi študenti ocenjujejo kot razmeroma dobro, medtem ko njihov interes in
pripravljenost za študij v tujem jeziku ni velik.
4,00
3,50 3,37
3,00
2,50 2,24 2,44
2,00
1,50
1,00
0,50
0,00
Akademsko osebje na mojem VŠZ je Za študijski program, v katerega sem Če bi študijski program, ki ga
ustrezno usposobljeno za izvedbo vpisan, bi raje želel, da se izvaja v obiskujem, ponujal module/predmete
predavanj tujim študentom. tujem jeziku. v tujem jeziku, bi se raje odločil/a
zanje.
Slika 7: Mnenja študentov o usposobljenosti akademskega osebja za delo s tujimi študenti
ter njihov interes za udeležbo na študijskem programu v tujem jeziku.
Sklep
V prispevku zajeti in predstavljeni rezultati različnih raziskav dajejo vpog-
led v prvine internacionalizacije visokošolskega izobraževanja v Sloveniji,
in sicer tako z vidika akademskega in strokovnega osebja kot tudi z vidi-
ka študentov, vključno s tistimi, ki so imeli izkušnjo s študijem oz. študent-
sko izmenjavo v tujini. Predstavljeni rezultati kažejo na številne aktivnosti
internacionalizacije na slovenskih visokošolskih zavodih ter na pozitiv-
ne učinke internacionalizacije na kakovost visokošolskega izobraževanja,
kar je v skladu z različnimi študijami in evalvacijami (npr. Teichler in Ma-
iworm, 1997; Bracht idr., 2006; Pavlin, 2009; Flander, 2012; Klemenčič in
Flander, 2013; Klemenčič, Flander in Žagar Pečjak, 2013). Čeprav Maringe
32