Page 30 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 30
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

jeziku, kar močno otežuje individualno ureditev študija oz. usposabljanja,
če se število tujih Erasmusovih študentov poveča (43 % odgovorov). Poleg
tega delo akademskega osebja s tujimi Erasmusovimi študenti pogosto ni
plačano ali drugače priznano in Erasmusovim koordinatorjem je pogosto
težko najti akademsko osebje, ki bi bilo pripravljeno delati z Erasmusovi-
mi študenti (33 %). Tretji razlog, ki ga navajajo, pa je, da na njihovih institu-
cijah obstajajo druge omejitve za sprejemanje večjega števila Erasmusovih
študentov, kot npr.: pomanjkanje prostorov, pomanjkanje podpornega ose-
bja, majhno število tujih študentov ali doseganje ravnovesja med prihajajo-
čimi in odhajajočimi Erasmusovimi študenti (24 %).

Percepcije študentov:

Obvezna udeležba v Erasmus izmenjavi 3% %
4%
Zvišanje kriterijev znanja tujih jezikov za tuje študente; več 8%
jezikovnega usposabljanja 8%
9%
Prilagajanje delovnih metod: več individualnega dela, več
skupinskega dela, vključevanje tujih študentov v skupine
Več mednarodnih predavateljev; več mednarodnih vsebin,

literature

Predmeti v angleškem jeziku

Tutorski sistem, mentorstvo 11%

Več zanimanja s strani visokošolskih učiteljev in sodelavcev 18%

Predavanja v angleškem jeziku; skupna predavanja z Erasmus 39%
študenti 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% 45%
0%

Slika 5: Erasmusovi študenti – Kako bolje vključiti Erasmusove študente (domače in tuje)
v izobraževalni proces?

Bivši Erasmusovi študenti so kot enega pomembnejših elementov, pot-
rebnih za boljšo vključitev tujih (Erasmusovih) študentov, izpostavili pot-
rebo po skupnih predavanjih v tujem jeziku (39 %). Če institucija ponudi
izbor predmetov v tujih jezikih, obstaja več priložnosti tudi za internacio-
nalizacijo doma oz. internacionalizacijo kurikuluma, pod pogojem da in-
stitucija omogoči in spodbuja domače študente k izbiri teh predmetov sku-
paj s tujimi študenti. Poleg tega študenti predlagajo še spodbuditev večjega
interesa s strani visokošolskih učiteljev za delo s tujimi študenti (18 %) oz.

30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35