Page 28 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 28
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

pričakovanj. Zlasti kar zadeva predavanja v tujih jezikih, vidijo pričako-
vanja institucij znatno nižje od njihovih osebnih (prav tako nizkih) priča-
kovanj. Najvišje prioritete institucij so po njihovem mnenju: objavljanje v
mednarodnih revijah in založbah (84 %); spremljanje tuje literature za po-
znavanje aktualnega dogajanja znotraj stroke (69 %); sodelovanje z razisko-
valci v tujini na raziskovalnih projektih (60 %) ter uporaba mednarodne
literature in tem v pedagoškem delu (55 %). Kot najnižja pričakovanja in-
stitucij so opredelili predavanja v tujem jeziku na domači instituciji (37 %),
oblikovanja skupnih in dvojnih študijskih programov (31 %) ter mobilnost
osebja iz tujine (27 %).

0% 20% 40% 60% 80% 100%

Sodelovanje z raziskovalci v tujini v raziskovalnih projektih 29% 31% 9% 8%
12% 10%
Priprava publikacij skupaj s soavtorji iz tujine 20% 26% 19% 3% 3%

Objavljanje v mednarodnih revijah in založbah 65% 6% 4%
13% 7%
Spremljanje tuje literature za poznavanje aktualnega… 45% 24% 13% 8%
13% 9%
Mobilnost študentov domače institucije v tujino 22% 29% 16% 11%
14% 8%
Mobilnost študentov iz tujine na domačo institucijo 20% 30% 21% 16%
11% 6%
Mobilnost domačih visokošolskih učiteljev in znanstvenih… 19% 29% 18% 13%

Mobilnost visokošolskih učiteljev in znanstvenih sodelavcev… 16% 24%

Predavanja tujih predavateljev na domači instituciji 19% 30%

Predavanja v tujem jeziku na domači instituciji 11% 19%

Uporaba mednarodne literature in tematik v pedagoškem… 30% 25%

Oblikovanje skupnih in dvojnih študijskih programov 13% 20%

5 - Visoka 4 3 2 1 - Nizka

Slika 4: Kako bi opisali pričakovanja institucije glede mednarodnega sodelovanja? (N = 630).

Akademsko osebje je vprašanje o tem, kako pomembni so zanj pogo-
ji za mednarodno sodelovanje in institucionalna podpora s strani njihovih
institucij, na splošno ocenilo kot zelo pomembno. Kot najpomembnejše ob-
like podpore so izpostavili podporo pri pripravi projektne dokumentaci-
je za prijavo na mednarodne razpise (87 %) in podporo institucije pri iska-
nju mednarodnih virov financiranja (85 %). Kot najmanj pomembna (toda
ne bistveno manj pomembna) pa je zanje podpora tujim prihajajočim štu-
dentom.

V primerjavi s pomembnostjo navedenih pogojev je zadovoljstvo vi-
sokošolskih učiteljev z različnimi oblikami institucionalne podpore dokaj

28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33