Page 26 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 26
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

merjalni evropski okvir. Za potrebe prispevka bomo predstavili le podatke,
ki se nanašajo na slovenski visokošolski prostor.

Glede na pridobljene podatke ima akademsko osebje visoke osebne
prioritete za vključevanje v celoten spekter različnih oblik mednarodne-
ga sodelovanja. Med njimi so najpogostejši: spremljanje tuje literature za
poznavanje aktualnega dogajanja znotraj stroke (96 %); objavljanje v med-
narodnih revijah in založbah (skupaj 88 %) ter vključevanje mednarodnih
vsebin in tem pri pedagoškem delu (88 %). Manj prisotna v osebnih priori-
tetah (čeravno je delež tistih, ki so izrazili ti dve dejavnosti med osebnimi
prioritetami, še zmeraj večji kot 45 %) sta izvajanje predavanj v tujih jezikih
ter prispevek k oblikovanju skupnih in dvojnih študijskih programov (Sli-
ka 1). Pri teh dveh vprašanjih ugotavljamo tudi najvišji standardni odklon.

0% 20% 40% 60% 80% 100%

Sodelovanje z raziskovalci v tujini v raziskovalnih projektih 52% 31% 2%
Priprava publikacij skupaj s soavtorji iz tujine 40% 33% 5% 1%

Objavljanje v mednarodnih revijah in založbah 66% 22% 1% 2%
Spremljanje tuje literature za poznavanje aktualnega dogajanja znotraj… 82% 14% 1%
32%
Mobilnost študentov domače institucije v tujino 35% 6% 4%
Mobilnost študentov iz tujine na domačo institucijo 26% 30% 33% 9% 5%
Mobilnost domačih visokošolskih učiteljev in znanstvenih sodelavcev v… 33%
Mobilnost visokošolskih učiteljev in znanstvenih sodelavcev iz tujine na… 42% 5% 1%
Predavanja tujih predavateljev na domači instituciji 34% 35% 6% 2%
5% 1%
Predavanja v tujem jeziku na domači instituciji 41% 28% 11% 8%
Uporaba mednarodne literature in tematik v pedagoškem delu 22% 28%
2%
Oblikovanje skupnih in dvojnih študijskih programov 60% 15% 6%
18% 27%

5 - Zelo pomembno 4 3 2 1 - Ni pomembno

Slika 1: Kakšne so vaše osebne prioritete glede mednarodnega sodelovanja na vaši instituciji?
(N = 630).

65 % akademskega osebja, vključenega v raziskavo, navaja, da so v pre-
teklem ali tekočem letu delali s tujimi študenti, 19 % jih je pripravljalo do-
mače študente pred odhodom v tujino, 37 % pa jih navaja, da so poučevali
v skupnih ali dvojnih študijskih programih (Sliki 2 in 3). 28 % vprašanih je
poučevalo v tujini in 51 % v tujem jeziku na domači instituciji.

26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31