Page 273 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 273
povzetki

level of meeting the expectations (fully met, partly met, not met). The re-
sults point out, that only for half of the interviewed students the expecta-
tions on the entire course of practical pedagogical training were fully met.
For all other students the expectations have been met only partly or not at
all. This group of not fully satisfied students stated reasons, which we par-
ticularly highlight. These reasons are mainly related to the duration of the
practical pedagogical training and the cooperation with the mentor and
other pedagogical workers.
Key words: practical pedagogical training, students, expectations.

Alenka Lipovec in Manja Podgoršek
Sposobnost reprezentiranja ulomka z risbo
Ulomek spada med zahtevnejša matematična znanja, zato ni presenetlji-
vo, da mnogim učencem ulomki povzročajo težave. Z empirično raziska-
vo smo na 1.940 udeležencih preverili, kako učenci, gimnazijci in bodo-
či učitelji z risbo predstavijo simbolno podan zapis računanja dela celote (

. Uporabili smo kombinacijo kvalitativne in kvantitativne metodo-
logije pedagoškega raziskovanja. Rezultati so pokazali, da udeleženci v re-
lativno nizkem deležu (57 %) sploh prikažejo zahtevano računsko operacijo
z ulomkom, hkrati pa jo še v nižjem (32,5 %) prikazujejo tako, da je iz risbe
razviden pravilen rezultat. Razlike med skupinami udeležencev kažejo, da
se delež ustreznosti viša po vertikali navzgor. Iz prikazanih risb udeležen-
cev je bilo mogoče vzpostaviti povezavo med risbo ter tipi znanja (proced-
uralni in konceptualni tip znanja). Vse tri skupine udeležencev (učenci, gi-
mnazijci in bodoči učitelji) so v podobno nizkem deležu (okrog 16 %) skozi
risbo izražali konceptualni tip matematičnega znanja. Ugotovili smo tudi,
da je proceduralni tip pri vseh udeležencih zastopan mnogo višje (od 60 do
80 %). Dodatno rezultati kažejo, da se konceptualni tip znanja v višji meri
povezuje s pravilnostjo podanega rezultata kot proceduralni tip znanja. Iz
tega lahko sklepamo, da so risbe lahko dober indikator razumevanja racio-
nalnih števil ter tudi, da je potrebno ulomkom pri pouku matematike pos-
vetiti posebno pozornost.
Ključne besede: matematika, razumevanje, znanje, ulomki, risbe

The ability to represent a fragment with a drawing
Fraction is one of the most difficult mathematical concept for young chil-
dren and it is not surprising that many pupils have problems with it. Our
study was conducted on 1,940 participants with the aim to find out how
pupils, high school students and future teachers understand fractions,

273
   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278