Page 276 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 276
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

financial literacy by selected country. The last part of the article presents
some suggestions how to empower the youth to make appropriate financial
decisions as adults.
Key words: financial literacy, factors influencing financial literacy, gender,
social and economic status, learning money management

Karmen Svetlik
Povezanost dejavnikov z dosežki učencev pri kemiji
v raziskavi TIMSS 2011
Prispevek je bil osnovan na izsledkih Mednarodne raziskave trendov znanja
matematike in naravoslovja TIMSS 2011 (Trends in International Mathe-
matics and Science Study). Preučeni so bili dejavniki, ki so povezani z iz-
merjenimi dosežki, z namenom prilagoditve pouka kemije učnim zmož-
nostim učencev, umeščenih v posamezni mejnik znanja. Ker v raziskavi
izmerjeni dosežki nič ne povedo o tem, katero znanje je učenec z določenim
številom točk pokazal, in o tem, kaj zna, so bili v ta namen razviti mejniki
znanja, ki določajo tipična znanja učencev, umeščenih v posamezne mejni-
ke znanja, od nizke do najvišje ravni. Kemijske naloge v preizkusu znanja
so bile glede na uspešnost reševanja v Sloveniji umeščene v mejnike znanja.
Ugotovljeno je bilo, da so se posamezne kemijske naloge umestile v mejni-
ke znanja drugače kot na mednarodni ravni, in sicer bolje, saj so se le tri
naloge umestile višje od mednarodne umestitve. Umestitev nalog v mejni-
ke znanja se razlikuje tako glede vsebine kot tudi kognitivnega področja ter
tipa naloge. Ugotovljeno je bilo, da so dosežki iz kemije povezani z izmerje-
nimi stališči učencev: naklonjenostjo učenju kemije, samozavestjo pri uče-
nju kemije in sodelovanju učencev pri pouku kemije. Vendar te ugotovitve
veljajo le za učence, umeščene v mejnik najvišje ravni znanja, za učence,
umeščene v ostale mejnike, pa ne.
Ključne besede: TIMSS, mejniki znanja, kemijske naloge, vsebinska in ko-
gnitivna področja, stališča učencev
The correlation between the factors and students’
achievements in chemistry in the TIMSS 2011
The article is based on findings from Trends in International Mathemat-
ics and Science Study TIMSS 2011. They were examined factors associated
with achievements measured in order to adjust teaching chemistry learn-
ing competence of the students classified in each benchmarks. Since the
measured achievements in the study are inconclusive about what knowl-
edge a student with a certain achievement has shown and what skills he

276
   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281