Page 277 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 277
povzetki

or she has gathered, a benchmarking system was developed to show typ-
ical skills/achievements acquired by the students, mapped to benchmark-
ing levels from lowest to highest level. Chemistry items in the examina-
tion were fitted to benchmarks. It was found that specific chemistry items
were placement to benchmarks different from the international placement.
The result in Slovenia was better than international results, with only three
items classified higher than international placement. Placement of items
into benchmarks differs in terms of both content as well as cognitive do-
main and type of item. It was found that the achievements in chemistry
were related by measured students’ views: preference for learning chem-
istry, self-confidence while learning and participation of students during
chemistry lessons. However, these conclusions are only valid for students,
placed in the advanced benchmark, while they are not valid for students
placed in other benchmarks.
Keywords: TIMSS, benchmarks, chemistry items, content and cognitive
domains, students’ views

Jana Hafner in Mojca Zupan
Zaznavanje profesionalnosti v vrtcu
V prispevku pozornost namenjava profesionalizmu strokovnih delavcev
v oddelku vrtca skozi osebna zaznavanja oz. opažanja dijakov programa
Predšolska vzgoja na Srednji vzgojiteljski šoli in gimnaziji Ljubljana. Stro-
kovnim delavcem v vrtcu želiva pomagati pri opredelitvi področij, ki bi
jim bilo pri skrbi za nadaljnji profesionalni razvoj smiselno posvetiti več
pozornosti. V ta namen v teoretičnem uvodu definirava profesionalizem
in ga poveževa s kakovostjo predšolske vzgoje. Čeprav se definicije profe-
sionalizma in kakovosti med različnimi državami in sistemskimi oblika-
mi predšolske vzgoje razlikujejo, obstajajo tesne povezave med profesio-
nalnostjo oz. strokovno usposobljenostjo zaposlenih v predšolski vzgoji in
njeno kakovostjo. Nadalje predstaviva tudi vsebinsko pripravo dijakov izo-
braževalnega programa Predšolska vzgoja pri pouku strokovnega modula
Kurikulum oddelka v vrtcu na strokovno delovanje v oddelku vrtca (upo-
števanje izbranih kurikularnih načel in ravnanje v skladu z njimi) in re-
zultate empirične raziskave. Pričujoča raziskava je pokazala, da strokov-
ni delavci v oddelku vrtca svoje delo opravljajo večinoma profesionalno in
v skladu s kurikularnimi načeli. Izkazalo pa se je, da je največ možnosti
za izboljšanje kakovosti dela v oddelku predvsem pri sistematičnem in re-
dnem ozaveščanju prikritega kurikula v oddelku vrtca. Takšne raziskave

277
   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281   282