Page 268 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 268
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

Valerija Vendramin
Problematičnost prehoda k »postfeministični enakosti
spolov« v vzgoji in izobraževanju
Pričujoči prispevek predstavlja prispevek k razgradnji današnjega vse bolj
zdravorazumskega govora o enakosti med spoli s posebnim poudarkom na
stanju v vzgoji in izobraževanju. Domnevno brezmejne možnosti ter na-
grade za individualna prizadevanja, osebne transformacije in samoaktu-
alizacije so značilni momenti vse bolj prevladujočega postfeminističnega
etosa. Najindikativneje pa je predvsem to, da je uspeh deklet na različnih
testih merjenja znanja interpretiran kot znak enakosti med spoloma. Avto-
rica osvetli nekatere še posebej problematične vidike diskurza o uspehu de-
klet/mladih žensk.
Ključne besede: enakost med spoli, »uspešna dekleta«, postfeminizem, ne-
oliberalizem
Problematic transition to »post-feminist gender equality«
in education and training
The article is a contribution to the deconstruction of the ever more com-
mon-sensical discourse on gender equality with special emphasis on educa-
tion. The ubiquitous belief in supposedly limitless possibilities and rewards
for individual endeavours, personal transformations and self-actualis-
ations are characteristic elements of a post-feminist ethos. The most indic-
ative is, above all, that girls’ educational success comes to signify gender
equality. The author sheds some light on the particularly problematic as-
pects of »successful girls/young women« discourse.
Key words: gender equality, »successful girls«, postfeminism, neoliberalism

Polona Vilar in Dragica Haramija
Metodologija in nekateri vsebinski poudarki ciljnega
raziskovalnega projekta Kulturni in sistemski dejavniki
bralne pismenosti v Sloveniji
V prispevku predstavljamo teoretične podlage, metodološko zasnovo in ne-
kaj glavnih ugotovitev ciljnega raziskovalnega projekta Kulturni in sistem-
ski dejavniki bralne pismenosti v Sloveniji, ki so ga izvajale štiri partnerske
organizacije: FF UL (Oddelek za bibliotekarstvo, informacijsko znanost in
knjigarstvo), PeF UL, PeF UM ter NUK. Cilji projekta so bili s primerjal-
nim pogledom na izobraževalne in knjižnične sisteme šestih s strani finan-
cerja izbranih držav (Estonija, Poljska, Finska, Japonska, Kitajska (omeji-
li smo se na Hongkong in Šanghaj) ter Singapur) ter Slovenije identificirati

268
   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273