Page 266 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 266
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

systemic approach to the training in the company, transfer of good practic-
es and experience within the project and greater employees’ work motiva-
tion were a result of relevant training content that led to the development
of relevant employees’ competences.
Keywords: competences, training, education, further training, performan-
ce

Urška Štremfel in Maša Vidmar
Izzivi multiprofesionalnega sodelovanja pri obravnavi
zgodnjega opuščanja izobraževanja
V prispevku predstavljamo potenciale multiprofesionalnega sodelovanja
pri obravnavi zgodnjega opuščanja izobraževanja, kot jih v svojih doku-
mentih poudarjajo institucije EU. Na podlagi temeljitega pregleda (števil-
nih in raznolikih) znanstvenih podlag ugotavljamo, da multiprofesional-
nega sodelovanja v praksi ni enostavno uresničevati, in predstavljamo, da
je njegova uspešnost odvisna od številnih medsebojno prepletenih dejavni-
kov v fazah vzpostavitve (izhodiščni pogoji), izvajanja (delovanje timov na
mikro ravni, procesi, stanja) ter spremljanja in vrednotenja (dosežki, od-
govornosti) multiprofesionalnega sodelovanja (npr. Hood idr., 1993; Bry-
son idr., 2006). Upoštevajoč načela na podatkih temelječega izobraževanja
predstavimo dva konkretna pristopa za obvladovanje izzivov multiprofe-
sionalnega sodelovanja, ki smo jih oblikovali v mednarodnem projektu
TITA (Medsektorski pristop k obravnavi zgodnjega opuščanja šolanja: ino-
vativna usposabljanja, pripomočki  in dejavnosti): znanstveno utemeljena
priporočila za praktike ter inovativna spletna usposabljanja multiprofesio-
nalnih timov. Ob tesnem sodelovanju praktikov, strokovnjakov in javnopo-
litičnih odločevalcev pristopa zagotavljata sistemsko in znanstveno podpr-
to opolnomočenje praktikov s temeljnimi znanji, specifičnimi spretnostmi
in pozitivnim odnosom do multiprofesionalnega sodelovanja pri obravna-
vi zgodnjega opuščanja izobraževanja. V prispevku zaključimo, da uspeš-
no uresničevanje multiprofesionalnega sodelovanja v praksi zahteva, da (1)
je le-to sistemsko in znanstveno podprto na vseh ravneh (šolski, lokalni, re-
gionalni, nacionalni) (Evropski parlament, 2011), (2) se zagotovi ustrezno
usposabljanje članov multiprofesionalnih timov (Salas idr., 2008), (3) gre
za inkrementalne spremembe in spremembo kulture medsebojnega sode-
lovanja na vseh ravneh (Benson, 2011). Glavni izziv ostaja preseči (evropski)
diskurz, ki zgolj poudarja potenciale medsebojnega sodelovanja, in dose-
či dejansko razumevanje ter uresničevanje njegovih potencialov kot nosil-

266
   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271