Page 262 - Mitja Sardoč, Igor Ž. Žagar in Ana Mlekuž, ur. Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2017. Digitalna knjižnica, Dissertationes 31
P. 262
r aziskovanje v vzgoji in izobr aževanju danes

Implementation and integration of educational
neuroscience into study programs and research
in the field of education in our area
The risk of reductionism and determinism in neuroscience is discussed
and the importance of neuroconstructivist perspective is explained in the
framework of educational neuroscience. Major areas and objectives of ed-
ucational neuroscience, or Mind, Brain, and Education (MBE) science, are
presented, together with research methods and ethics, including discussion
on educational neuromyths and knowledge about the brain, which are im-
portant for education. In addition, action plan to address the need for im-
plementing educational neuroscience into practice, research and programs
of study is discussed with regard to its outcomes.
Key-words: educational neuroscience, neuroconstructivism, knowledge
about brain, neuromyths, action plan

Rok Benčin
Etična presoja raziskav na univerzah: evropski projekt
SATORI
Prispevek predstavlja ugotovitve projekta SATORI (Stakeholders Acting To-
gether On the ethical impact assessment of Research and Innovation), ki ga
pod okriljem 7. okvirnega programa financira Evropska komisija. Projekt
združuje 17 partnerjev iz 12 držav, med njimi Znanstvenoraziskovalni cen-
ter SAZU. Cilj projekta je razviti skupen evropski okvir načel in metod etič-
ne presoje raziskav ter inovacij. SATORI je v prvi fazi preučil prakse etične
presoje raziskav v različnih vrstah institucij, v 12 državah v Evropi in svetu
ter na različnih znanstvenih področjih in v disciplinah. V drugi fazi projekt
razvija in testira nov okvir etične presoje raziskav, ki ga bo mogoče aplicira-
ti na različne znanstvene vede in discipline ter uporabiti v različnih vrstah
institucij. Predstavitev je osredotočena na tisti del ugotovitev in priporočil
projekta, ki zadevajo etiko raziskav na univerzah. Vse več univerz po Evropi
odpira etične pisarne, ki svetujejo raziskovalcem in študentom pri prijavah
projektov na zunanje etične komisije, organizirajo izobraževanja o razisko-
valni etiki ipd. Univerzitetne etične komisije pogosto presojajo tiste raziska-
ve, pri katerih ni potrebna odobritev zunanje etične komisije, npr. v družbos-
lovju in humanistiki. Pri svojem delu se etične pisarne in komisije soočajo z
nejevoljo raziskovalcev, ki etično presojo doživljajo zgolj kot administrativ-
no breme. Dodaten izziv je upoštevanje razlik med vedami in disciplinami.
Ključne besede: etika raziskav, integriteta, univerza, etična komisija

262
   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267